• Angelmon

AVLASTNING

Hejsan,
    Jag är 34 år och ensamstående med min son. Jag känner mig lugn och trygg i min mamma-roll. Men eftersom jag är ensam på heltid så är mitt behov att ibland få vara ensam och ta hand om bara mig. Jag har haft en avlastningsfamilj till min son varannan helg, via socialen. Tyvärr så blev min son kattallergisk och fick lämna familjen, så nu står vi alldeles ensamna. Nu undrar jag faktiskt om det finns någon ensamstående förälder som oxå befinner sig i en liknande situation där han/hon behöver lite stöd med avlastning. Min son är jättefin och enkel, trygg och full av lekfullhet och glädje. Har du en son/dotter i liknande ålder och behöver avlastning som jag så skulle vi kunna ibland låta barnen få sova över hos varann då och då. Det måste ju finnas ensamna föräldrar som oxå behöver detta stödet, tänker jag. Kan ju inte va ensam..
    Du bör förstås prioritera barnen och känna dig trygg med barn.
    Hör jttegärna av dig till mig.
         MVH/Angelmon

• Svar på tråden AVLASTNING
  • Tryfflan

Vad tråkigt att du gått miste om din avlastning!!

Själv kände jag behovet tidigare, men min mamma flyttade hit för några månader sedan, så nu har jag större möjlighet att få hjälp med hämtning osv.
    Jag har också ensam vårdnad med en dotter på 7 år.

Hoppas att du kan få napp!

• Angelmon
    Tryfflan skrev 2010-06-08 09:24:05 följande:

Vad tråkigt att du gått miste om din avlastning!!

Själv kände jag behovet tidigare, men min mamma flyttade hit för några månader sedan, så nu har jag större möjlighet att få hjälp med hämtning osv.
    Jag har också ensam vårdnad med en dotter på 7 år.

Hoppas att du kan få napp!

Hej!
    Tack. Hoppas så med.
    I mitt huvud så rör sig massa med enkla lösningar kring avlastningsbiten. I mitt huvud är det enkelt då det finns fler människor i stockholm som står i samma sits. Och man skulle kunna hjälpas åt. Men i praktiken så är det annorlunda.
    Jaja, nu ska vi iväg här. det är helg och vi, jag och min son ska ut till hästarna..

Kul att höra att du har hjälp med avlastning. Man måste ha det för att orka ju, lite då och då.

MVH/Angel
  • mamsett

Sitter i samma båt med min son på 6 år, men har aldrig sökt avlastning har dock funderat på det. Detta var ett jättebra förslag!

Var bor ni? Hur gammal är din son?

• Angelmon
    mamsett skrev 2011-08-05 10:33:50 följande:

Sitter i samma båt med min son på 6 år, men har aldrig sökt avlastning har dock funderat på det. Detta var ett jättebra förslag!

Var bor ni? Hur gammal är din son?

Hej! Visst är det en strålande ide. Jag och min son bor i Stockholm. Lite i utkanten, jobbar inne i staden. Min son är 8 år snart fyllda.
    Vart bor du och din son??
                           MVH
  • mamsett
    Angelmon skrev 2011-08-07 05:02:50 följande:
    Hej! Visst är det en strålande ide. Jag och min son bor i Stockholm. Lite i utkanten, jobbar inne i staden. Min son är 8 år snart fyllda.
    Vart bor du och din son??
                           MVH
    Tyvärr bor vi i Malmötrakten!
  • mesere

Hej mamsin!

Ensamstående mamma här med en 8 årig son som också bor i Malmö och söker nya vänner/ensamstående föräldrar malmötrakterna intresserad?

mvh

Mesere   

Svar på tråden AVLASTNING