• plommonstoppet

tvättar ni bh:n i tvättpåse?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-06 13:29
    wooops! vart lite fel alternativ. röstningsalternativen är självklart ja eller nej. enjoy.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-06 13:33
    jag menar såklart BARA bygelbh:ar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-06 19:39
    en fortsatt fundering nu bara efter jag sett vissa svar.VARFÖR tvättar ni inte i påse i allmänna tvättstugor? tänker ni inte på att ni kan förstöra hela maskinen? det är prat om att man inte vill förstöra sin bh med maskinen gör de inget om den går sönder?? jag har nämligen råkat ut för någon som inte tvättat i påse och bygeln hade åkt ur och ner i småhålen i trumman där det bara stack upp lagom mycket för att riva sönder all min tvätt. mindre kul ska ni veta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tvättar ni bh:n i tvättpåse?
  • Clobberella

Nej jag tvättar dem för hand. De lyckas alltid trilla ur tvättpåsen på något mystiskt sätt, så jag har lagt ner det projektet.

• Anova

Jag tvättar de med bygel för hand, de utan bygel kör jag som vanligt utan tvättpåse.

• plommonstoppet
    Anova skrev 2010-06-06 13:31:06 följande:
    Jag tvättar de med bygel för hand, de utan bygel kör jag som vanligt utan tvättpåse.
    ah,dumma mej,jag vart för ivrig att skapa en omröstningstråd så jag missade en hel del. jag menade såklart enbart bygelbh:ar.
  • kalin

Nej tvattar i maskin som med allt annat.

• La Lola

Ja.
    Men jag har egen tvättmaskin men vill såklart inte paja den heller.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • PVeraB

tvättar i egen maskin och vill inte ha sönder den. När jag tvätta i tvättstuga tvätta jag oxå i påse. För att inte ha sönder BH:n.
    När jag var yngre och morsan tvätta var det alltid utan påse och de där byglarna krångla sig alltid på ngt sätt ur BH:n och in i min armhåla. Skitont. Vet inte om det beror på att de tvättades utan påse för nu händer det aldrig?

• linjes

Nää men använder nästan bara sportbh numera,skulle jag få för mig att använda med bygel så blir det utan påse

• Majakattan

Japp. Vill ju knappast vara den som är orsak till om maskinen pajar. Skulle skämmas ögonen ur mig om jag struntade i det och maskinen pajar.

• Elsans

Ja, vill ju inte att BHarna ska paja. Har inte tänkt på att de kan paja tvättmaskinen också..

• Akleja

Normalt tvättar jag alltid i tvättpåse men fick svara nej eftersom jag har råkat suga in tvättpåsen i dammsugaren :). Måste sköpa ny men glömmer alltid....

• SunnyBunny

Ja absolut i påse! Men jag är rädd om min dyra bh:ar och inte om maskinen;)

• kalin

Anledningen till att jag inte anvander tvattpase ar att jag aldrig hort talas om det och inte vet vad det ar....

• Nica74

Nej. Jag handtvättar.

Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
Svar på tråden tvättar ni bh:n i tvättpåse?