• Nadjalainen

Brio Happy endast som liggvagn?

Funderingarna över lämplig vagn fortskrider och jag har kommit fram till en ny insikt; sittvagnar är skitfula, verkligen skitfula. Speciellt alla sittvagnar som är del av duovagnarna från tex Brio.

Men samtidigt älskar jag Brios Happy liggvagn.

Kan man BARA köpa liggdel + chassi av just Brio Happy? Och sen köpa en snyggare sittvagn, när det beger sig? Tex en urban jungle... eller vad jag nu kan hitta som är snyggare.

Och vad kostar detta? Alltså bara liggvagnen.

• Svar på tråden Brio Happy endast som liggvagn?
  • Mistys Daisy

Har en brio happy....men tycker du verkligen den är så ful som sittvagn? Rynkar på näsan

Men jag tror du behöver sittdelen om du vill ha mjuklift eller hårdlift, annars får du köpa en fast liggdel. Vet inte vad den kan kosta..min kostade 6000 kr med sittdel och hårdlift.

• LillaFlingan

i Happy ingår väl både sitt&liggdel??? det e väl bara att sälja den sen?
    ingen som säger att man är Tvungen att använda sittdelen.. ?

• Nadjalainen
    Mistys Daisy skrev 2010-06-06 14:53:48 följande:
    Har en brio happy....men tycker du verkligen den är så ful som sittvagn? Rynkar på näsan

Men jag tror du behöver sittdelen om du vill ha mjuklift eller hårdlift, annars får du köpa en fast liggdel. Vet inte vad den kan kosta..min kostade 6000 kr med sittdel och hårdlift.
    Ja, jag tycker verkligen det. Men det gäller alla sånna "klumpiga" sittvagnar. No offence.

Hade tänkt en fast liggdel
  • Nadjalainen
    LillaFlingan skrev 2010-06-06 14:55:31 följande:

i Happy ingår väl både sitt&liggdel??? det e väl bara att sälja den sen?
    ingen som säger att man är Tvungen att använda sittdelen.. ?

såklart inte, men det vore ju helt klart skönt att slippa just den delen; att köpa och sälja en del man ändå inte vill ha.
  • Fredrika89

Jag har en Brio Happy liggdel+sittdel+chassi som jag köpte på REA och det blev 6000 kr med regnskydd+myggnät. Visste inte att man var "tvungen" att köpa både sitt och ligg? Tog förgivet att man kunde köpa var för sig men det kanske man inte kan.

Men om det nu är så att man måste köpa både och så kan du kanske sälja alltihop när du ska börja använda sittvagn (man använder väl liggvagn max ett halvår?) Blir nog lättare att sälja både ligg+sitt+chassi än att bara sälja sittdelen. Om du har plats att förvara sittdelen sålänge dvs...

• Trillian80

Det går att köpa chassit plus liggdel på nätet, tror chassit kostar runt 4000 och liggdelen runt 1500. Så man tjänar inte sådär jättemycket på det, då man oftast får ett paketpris kring 5500-6000 i affär.

• Asereht

Eftersom man kan "bygga" sin egen Happy dvs välja sittvagn med lift eller sitt och ligg osv så borde det väl inte vara något problem att köpa bara ligg. Har sett happys på blocket som säljs som bara liggdel. Vore ju skumt om de behöll bara sittdelen.

Jag tycker att sittvagnar är snyggare än liggvagnar.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Brio Happy endast som liggvagn?