• SweetyMe90

Någon som fött på ystad bb nyligen?

Hejsan! Jag undrar bara om det finns någon där ute som nyligen fött på ystad bb, eller om det är någon som känner till om hur många man får ta med in på förlossningen? Känner till det att efter barnet är fött, är det bara en anhörig /partner som får vara med en, men hur gäller det på förlossningen? Hade tänkt ta med både min mamma och sambo som stöd. Tacksam för svar, då jag går och tänker på detta mycket.

• Svar på tråden Någon som fött på ystad bb nyligen?
  • SweetyMe90

Ingen som kan hjälpa mig?

• bebis2

Kan du inte ringa dit och fråga?
    När är det dags för dig.?
    Själv är jag i v. 34 och ska dit när det är dags. Väntar tedje och har fött båda mina killar i Ystad. Senaste för fem år sedan. Hoppas det är lika bra nu som då. När jag var där så var det världens trevligaste personal som gjorde allt för att uppfylla mina önskemål så jag tror säkert att din mamma får vara med.
    Lycka till!

• SweetyMe90

Okej ska nog ta upp frågan med min barnmorska, hon borde iaf känna till det tycker man :). Är i vecka 33 så är beräknad till 30 juli. Lite roligt att vi ska föda ungefär samtidigt, vem vet vi kanske ses där inne:).

• Imina

Jag tror att det är ok att ha med sig två. För två och ett halvt år sedan föddes vår dotter där, och då var det ok med man + doula (din mamma  kan du ju kalla för doula om de undrar..). I höstas infördes det regler på flera ställen om endast en anhörig iom influensan, men jag tror att de flesta förlossningar har hävt det nu.

Om vi inte föder hemma, så lär vi väl också ses i Ystad i slutet av juli (bf 28/7)...!

• SweetyMe90

okej :) vad bra! Var på en bb- visning i onsdags där dom berätta lite om att att bb har besöksförbud, men uppfattade inte om detta även gällde förlossningen, eller om dom nämde något om att man fick ta med sig mer än en. I vilket fall som helst ska jag höra med min bm, och hoppas verkligen min mamma får följa med. Vad trevligt :) det kanske vi gör, vart bor du någonstans då?

• Imina

Ja, hoppas att hon får följa med! Men ring dem och fråga!
    Vi bor i Svalöv. En rejäl bit från Ystad, men enda sjukhuset vi vill föda på!

• MiaPersson

hej hej, jag ska ha den 23 juli, och jag har frågat på ystad bb, och självklart får man ha med sig extrastöd under förlossningen där. Men efteråt är det bara pappa till barnet som får vara med på bb :)

• snuttpanna

hej! jag födde min son i ystad 06 och hade då med både min mamma o sambo så jag har mejlat dom o hört om mamma  får följa med även denna gång... det var inga problem sa dom men du kan ju alltid berätta det för dom när du ringer dit. när har du bf? sj har jag bf den 24 juni=)

• Makadam

Ystad är (väl?) kanon, enda stället jag skulle kunna tänka mig att föda på. Dottern föddes hemma men hade jag varit tvungen att åka hade det blivit Ystad.

Lycka till alla

• Engla1983

Jag födde i Ystad 07 och ska snart föda igen och självklart blir det Ystad igen för vår del!
    Trivdes jättebra och superduktig personal som verkligen tar sig tid och lyssnar!!

Svar på tråden Någon som fött på ystad bb nyligen?