• ShadowPriest

Bra speldator under 4500:-, hjälp tack

Just nu har jag en dator som är väldigt gammal, jag spelar spel, tex world of warcraft.

Så jag skulle vilja ha hjälp att hitta en bra speldator under 4500:-

de jag har tittat på är:

www.siba.se/Products/Product.aspx

www.siba.se/Products/Product.aspx

www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/packardbell-imediaa3220/127967.3012/

Så vilken av dessa är bäst lämpad för spel?

• Svar på tråden Bra speldator under 4500:-, hjälp tack
  • ShadowPriest

ingen som är lite duktig på datorer här?

• Jesspa80

Sorry, alla 3 var helt värdelösa.

Känner du någon som inte har tummen mitt i handen är det bästa alternativet att skruva ihop delar, då kan du nog få en ok burk för det priset. (eller leta mer fördigplockat - men just de där tre var inte speldatorer)

• ShadowPriest
    Jesspa80 skrev 2010-06-06 19:50:03 följande:
    www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 helt ok för 4500, men som sagt var den ska skruvas ihop också. Kan vara pillrigt om man aldrig gjort det.
    hur menar du värdelösa? är det grafikkortet i datorerna du tänkte på så skall jag köpa det separat.
    dator från komplett innehåller ju tyvärr inget operativsystem, så bara där ökar ju prislappen på...
  • ShadowPriest

Just nu har jag verkligen en superdålig dator men mitt grafikkort är ok, men det är ett agp-uttag.

Jag har just nu processor: Intel Penstium 4 cpu 2,8 ghz
    grafik: Asus ah4650 hdmi
    ram 1 gb
    operativsystem Windows xp

På denna dator klarar jag wow precis om jag sänker vissa grafikinställningar i spelet, i de stora städerna i spelet har jag fps 2-15, vilket är dåligt.

Jag ville bara ha en dator som klarar spelet lite bättre, imed att det är WoW jag spelar mest.

Så dessa 3 datorerna med nytt grafikkort, är inte då någon av dem bättre än det jag har nu?

• ShadowPriest

Just nu har jag verkligen en superdålig dator men mitt grafikkort är ok, men det är ett agp-uttag.

Jag har just nu processor: Intel Penstium 4 cpu 2,8 ghz
    grafik: Asus ah4650 hdmi 1gb
    ram 1 gb
    operativsystem Windows xp

På denna dator klarar jag wow precis om jag sänker vissa grafikinställningar i spelet, i de stora städerna i spelet har jag fps 2-15, vilket är dåligt.

Jag ville bara ha en dator som klarar spelet lite bättre, imed att det är WoW jag spelar mest.

Så dessa 3 datorerna med nytt grafikkort, är inte då någon av dem bättre än det jag har nu?

• Jesspa80

Pentium Dual Core E5400, den proppen springer nog i cirklar runt din p4 :)

• ShadowPriest
    Jesspa80 skrev 2010-06-06 20:55:26 följande:
    Pentium Dual Core E5400, den proppen springer nog i cirklar runt din p4 :)
    Är inte de 3 datorerna bättre än den jag har?
    Så du menar att min gamla processor är bättre än de andra? Å andra sidan är det mer ram i de nya och bättre operativsystem samt att jag kommer köpa till ett nytt grafikkort med pci-uttag.
Svar på tråden Bra speldator under 4500:-, hjälp tack