• Famlan
    Äldre 6 Jun 17:56
    28239 visningar
    14 svar
    14
    28239

    Stukad fot på dagisbarn

    Har en liten två-årig fröken här hemma som stukade(?) foten idag när hon hoppade från kanten på sandlådan.

    Om det vore erat barn, skulle ni då skicka henne till dagis på måndag morgon?
    Hon stödjer inte mycket på foten och det gör tydligen mycket ont.
    Jag står i valet och kvalet då både jag och min man MÅSTE till skola/jobb.

    Känner mig som världens elakaste mamma som ens tänker tanken på att skicka henne till dagis i morgon.


  • Svar på tråden Stukad fot på dagisbarn
  • Äldre 6 Jun 17:57
    #1

    Vad vore bäst för ditt barn tror du? Hur tar hon sig fram om hon har så ont och inte kan stödja på foten? Vad säger doktorn, ni har väl kollat så att inget är brutet?

  • Famlan
    Äldre 6 Jun 18:01
    #2

    Just nu så bär vi runt på henne.
    För hennes skull tror jag på att hon får stanna hemma i morgon.

    Vi har inte varit hos läkaren för att titta till hennes fot. Tänkte ringa till VC i morgon för att få komma dit på en koll.


  • Äldre 6 Jun 18:03
    #3

    Törs nästan garantera att personalen inte kan bära runt henne. Var hemma ni och gå och kolla upp. Hoppas att det ser fint ut!

  • Äldre 6 Jun 18:04
    #4

    Det kan vara en spricka i något ben om hon inte alls kan stödja. Lätt hänt, men lätt läkt. Det måste kollas avläkere för att uteslutas. Har man stukat sig, så ska man försöka gå så normalt som möjligt på foten för att hålla svullnaden nere, men det är kanske inte så lätt för en liten att inse (eller som förälder att insistera på när man ser att barnet har ont).

  • Äldre 6 Jun 18:32
    #5

    Klart hon INTE ska vara på dagis om hon har så ont att hon inte kan gå. och som någon annan sa så tror jag knappast personalen han lust att bära runt på henne. Nej låt henne vara hemma från dagis i morgon och ta henne till läkaren. det KAN vara en spricka eller en liten fraktur.

  • alexs mamma
    Äldre 6 Jun 19:14
    #6

    Här är en som jobbar på förskolan har dock inte läst ts:

    Vi förväntar oss att föräldrarna tittar på barnets almäntillstånd. Klarar det av att på egen hand göra det som normalt förväntas av det i vanliga fall. Om barnet inte kan stödja på foten och har svårt att gå själv tror jag det är bäst att ni har er tjej hemma iaf på måndag. Vi har iten möjligheter att bära runt på att barn och jag gissar att flickan kommer att ha svårt att följa med i dagens uteaktiviteter som brukar vara mycket spring och annan rörelselek.

    Lycka till!!

  • Famlan
    Äldre 6 Jun 19:38
    #7

    Tack för alla svar Glad
    Min dotter kommer få vara hemma i morgon och vi kommer helt klart försöka träffa en läkare i morgon för att utesluta spricka eller liknande.


  • Famlan
    Äldre 7 Jun 10:15
    #8

    Tack igen för alla svar vi fick igår.

    Vi åkte in till närakuten med henne i går kväll när foten hadde svullnat igen. Det visade sig att hon fått en spricka i båda benen i vänsterbenet. Ingen stukning här inte.
    Så nu har hon en gipsskena på benet som ska sitta i två veckor.


    Stackars liten


  • Äldre 7 Jun 10:18
    #9

    Stackars! Men två veckor går fort. Det hade kunnat vara 6 veckor lika gärna!

  • Senap
    Äldre 7 Jun 10:21
    #10

    Vår son blev överkörd på foten av en av förskolans pedagoger så det blev en spricka. (olycka)
    Det blev mycket tv veckan efter för att få honom att sitta still.
    Hoppas dottern kryar på sig snabbt.


    My sugar is raw
  • Äldre 7 Jun 10:24
    #11
    Shoegirl skrev 2010-06-07 10:21:17 följande:
    Vår son blev överkörd på foten av en av förskolans pedagoger så det blev en spricka. (olycka)
    Det blev mycket tv veckan efter för att få honom att sitta still.
    Hoppas dottern kryar på sig snabbt.
    Inte av en bil väl?
  • Senap
    Äldre 7 Jun 10:28
    #12
    Marsch skrev 2010-06-07 10:24:40 följande:
    Inte av en bil väl?
    Nej cykel. Det kom visst inte med.
    My sugar is raw
  • Äldre 7 Jun 10:33
    #13

    Ah okej.

  • Mon 4 Apr 2022 21:22
    #14

    Ett haltande barn får väl trots allt gå till förskolan? Vissa barn kryper. 

Svar på tråden Stukad fot på dagisbarn