• Lantani

När slutade era barn stoppa allt i munnen?

Sonen är 19 månader och stoppar precis allt i munnen han kommer åt. Vågar inte släppa honom med blicken 1 sekund, inte ens inomhus, även om där inte bör vara saker som är farliga för honom.
    Just nu är det värre än någonsin.

När slutade era barn med detta?

• Svar på tråden När slutade era barn stoppa allt i munnen?
  • luckyme83

min son är 1 år och han har blivit bättre nu..men innan var han för jäklig =)
    jag håller fortfarande ett öga på honom, men nu kan han iaf sitta ute och leka med stenar istället för att stoppa dom i munnen...
    det värsta är att vi har hund, och häromdagen så fångade hunden en fluga som ramlade ut ur munnen. så då tänkte sonen äta upp den haha...allt som hunden äter tror sonen att det måste ju gå att äta =)

• Zavedos

Min sambo är snart 33 och har fortfarande inte slutat... =)

• Lantani
    Zavedos skrev 2010-06-07 20:30:29 följande:
    Min sambo är snart 33 och har fortfarande inte slutat... =)
    haha
  • Sweetangel85

Ja du,.. jag undrar detsamma här! 
    Sonen är 2 år och 1 månad  o han håller fortfarande på.. =/

Måste oxå ha samma stenkoll som dej inomhus. Går inte o lämna honom ut synhåll alls, finns alltid ngt som han hittar på att stoppa i munnen. Och till råga på allt så är han en unge som ska på o pilla på ALLT oxå. Så det är ju alltid ngt! 

★*☆ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ★*☆
  • Liona

Åh vad skönt att höra att det finns fler omöjliga barn....
    Min yngsta dotter är 18 månader och stoppar ALLT i munnen heeeeela tiden.
    Jag säger till henne hela tiden. "inte munnen" eller "ajja bajja" men hon lyssnar inte.
    Igår klippte jag av hennes lugg då jag inte orkar att alla hårspännen och hårsnoddar jag sätter i hennes hår åker in i munnen istället.
    Man blir ju rädd att hon ska sätta i halsen....

Vad säger ni till era barn när dom stoppar allt i munnen? Jag har även en dotter som idag är 5år men hon var inte alls så här "omöjlig" när hon var liten....

Noomi och Emilio: Våran dotter är exakt likadan, hon är på precis allt och lyssnar inte överhuvudtaget. Och hon klättrar också överallt. Det känns som jag inte gör annat än säger åt henne.....

• Marie IE B

Vår dotter, 19 mån, stoppar också allt i munnen - grus, stenar, papper, kattmat ja allt hon kan tänkas hitta på golvet eller på marken. Det verkar dock inte som att hon sväljer det utan går omkring och har det i munnen (vi har aldrig hittat något konstigt i blöjan). Ibland låter hon som en stenkross och då är det bara att köra in fingrarna och plocka ut lite gruskorn eller en liten sten.

• hanna1988

min dotter är nu 2 år, hon stoppade saker i munnen tills hon började på dagis vid 16 mån, efter det gick det bara ett par veckor sen slutade hon med det, nu
    stoppar hon bara det hon tror går äta i munnen tex bär och liknande så man får passa henne ute så hon inte stoppar ngt giftigt i  kmunnen!

• Bullan1978

Jag insåg här om dagen att min dotter, 15 månader, inte stoppar saker i munnen längre. Ibland händer det men det är sällan.

• ango07

MIn son är 2,5 och diverse saker hamnar i munnen titt som tätt. Det försvann en period, men nu går han och suger på bildäck och diverse andra leksaker. Men skräp och sådant har han slutat med.

En gång såg jag att han gick och sög på något, när jag frågade var det var sa han - Skräp! Knäpp unge  

• Marma

min 5åring gör det fortfarande.....hmmm.....även jag kan gå o tugga på ett grässtrå bara för att ibaland...:-P    

Jag skyller på generna Oskyldig

Svar på tråden När slutade era barn stoppa allt i munnen?