• Anonym (PINSAMT!)

Eh..pruttar från slidan!!??!!

Hu så pinsamt!! Men det är sant Sedan min sista förlossning så kan det liksom bildas luft där och låta som en vanlig prutt...som absolut inte går att hejda!! Är jag helt ensam om det här? Det är 1,5 år sedan förlossningen nu...trodde att det skulle ge sig efter ett tag...men det verkar som det kommer tillbaka i samband med att jag ska ha mens...vad är detta?

• Svar på tråden Eh..pruttar från slidan!!??!!
  • Sunshine02

Drabbar mig ibland med vid mens.. även hänt under samlag.. inget att vara orolig för.. Det samlas luft bara...

• Anonym

Får också sådana =( Inte så roligt...
    Vid samlag har jag alltid fått luft i slidan (dock ej vid varje samlag) men det är ju INTE kul, för då spänner man sig så att man inte ska musprutta.. =( =(

• Anonym (?)

men är det för att man är slapp verkligen då??
    kan man blir av med det?

• Missboss

Muspruttar tror jag de flesta av oss har varit med om. En kompis till mig kunde framkalla dessa själv om hon spände musklerna och joxade med underlivet.

• lycka79

Det där är hur vanligt som helst... Testa olika ställningar, vissa orsakar mer muspruttar än andra.

• lycka79

Och det har INGET med slapphet att göra, så andas ut!

• Anonym

helt vanligt för mej med.... nästa alla gånger när vi har sex... lite pinsamt men man vänjer sig tror jag.

• Anonym (olyckan)

För mig händer det varje dag. Det kan hända när som helst. Det är jätte obehagligt.

• cicci85

Efter att jag födde barn får jag det jämt när vi har sex, värre i en del ställningar... Det e ju inte så pinsamt längre men jag börjar skratta för att hur jag än gör så kommer de...=)

• Anonym

det blir bättre om du tränar slidmusklerna!

• blip

i vanliga fall, alltså muspruttar vid sex, så beror det ju absolut inte på att man är slapp på något sätt... beror helt enkelt på att det kommer in luft vid juckandet, om man t ex. gör mycket bakifrån eller vänder och vrider sig mycket...

muspruttar efter förlossningen är jag inte så insatt i...
    men där kan det ju bero på någon slags förslappning av en muskel
    i slidan...

då hjälper ju knipövningar och geisha-kulor bra...

• Anonym (PINSAMT!)

Glad att jag inte är ensam!! Nu pratar jag inte om när jag har sex...vilket ju är pinsamt och lite erotikdödande bara det fast då är det ändå inför min man, vad jag menar är när som helst...t ex om jag suttit länge och ska resa mig upp...kanske inför andra människor... Än så länge är det ingen som har hört dem...tror jag iallafall..

Svar på tråden Eh..pruttar från slidan!!??!!