Jag vill fuska, han vill göra det fult.... vem har rätt?*??
Vi har köpt tapeter... som vanligt när vi gör något så strular något till...
Nu är det så att vi lyckades få 2 rullar som hade ett trycknummer, och en rulle som hade ett annat trycknummer, altså en helt annan nyans.
Tapeterna är köpta för länge sedan, går inte lämna tillbaks, och vi måste få klart detta imorron, och vi köpte dem 20 mil hemmifrån, så det är inget alternativ att köpa nya.
Men vi är oens.
Min sambo tycker att vi får stå vårat kast, jälvigt tråkigt, men vi har köpt fel, men han vill "rätta" till det lite genom att bara använda den avvikande tapeten över fönstret, då kanske man kan luras av att ljuset faller annolunda.
Soffan kommer att täcka hela väggen som vi nu ska tapetsera, bakom soffan kommer vi ha fönsterbrädor för att värmen från elementet ska kunna komma upp och att man inte ska kunna tappa ner saker... Där under tycker jag inte att det behöver vara någon tapet, för det kommer aldrig att gå möblera om i vardagsrummet på något annat sätt för vi har speciealbeställt soffan för att passa in... om vi inte tapetserar bakom soffan så skulle vi inte behöva använda den dåliga tapeten överhuvud taget,, allt skulle bli jämt...
Men min sambo är helt emot den iden, han vill göra det RIKTIGT så att man inte tror att det är något "fuskbygge" här inte.. . Och han har "veto" eftersom det är han som tapetserar, tydligen....
Hur skulle ni gjort, skulle ni valt att tapetserat bakom soffan som aldrig kommer att synas, och behöva använda 2 olika färger på tapeterna.
Eller skulle ni fuskat lite, där ingen någonsinn märker, och fått hela väggen med jämn färg???