vd kan man göra med filmjölk?
Har två liter filmjölk (utan smak) som går ut på datum idag. Vad kan jag göra med dem? Har bara kommit på att baka bröd (bikarbonatsbröd), men kanske någon har andra, mer intressanta, tips?
Tack för hjälpen!
Har två liter filmjölk (utan smak) som går ut på datum idag. Vad kan jag göra med dem? Har bara kommit på att baka bröd (bikarbonatsbröd), men kanske någon har andra, mer intressanta, tips?
Tack för hjälpen!
Ja vet inte hur man gör, men mina jobbarkompisar brukar göra nån form av keso. Dom kokar filmjölken på nått sätt
Färskost! Värm till ungefär fingervarmt och låt rinna av genom kaffefilter några timmar. Smaksätt sen med salt vitlök eller örter.
Om du vill kan du tillsätta 3 dl gräddfil eller 2 dl creme fraiche per liter filmjölk. Supergott!
du kan göra mjuk pepparkaka eller scones kanske
NYTTIGA pannkakor!! Min favorit...
HAVREPANNKAKOR
4 dl Haqvregryn
5 dl Filmjölk
1½ dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
2 uppvispade ägg
salt
Blanda havregryn och fil
Tillsätt resterande ingredienser.
Lägg en skopa smet i teflonpanna och stek. Du får plats med 3-4 pannkakor i en vanlif stekpanna... de ska inte flyta ut som vanliga pannkakor utan klicka ut som mindra plättar i stekpannan så är de lätta att vända.... de blir ca 1 cm tjocka... saftiga och goda...
Servera med bär, frukt, keso, kesella, äppelmos, banan, kanel eller vad du vill..
www.precisensan.com/antikforum/showthread.php
Pannkakorna lät smaskiga =)
STOMPA.
Ett bröd du gör i stekppannan.
sommarkaka eller pannkakor kanske?