Anonym (xanor) skrev 2010-06-07 10:10:53 följande:
Jag tar xanor depo i stället för stesolid och de funkar mycket bättre för mig. Tar även Ciralex och Mirtazapin. Har inte behövt öka dosen på xanor trots att jag haft dem ett tag nu. kan ju bero på att jag sakta börjar må bättre i mig själv också... Men för mig funkar som sagt xanor depo bättre än något annat jag har testat....
asså.. jag har läst om mirtazapin och de va väl mest mot sömnsvårigheter. har ätit citalopram i drygt 6 veckor (20mg) men ska öka snart till 30 mg. jag har såååå svårt att gå ut spontant , typ ne nu drar vi dit. jag hoppas att xanor kan hjälpa mig.
hur mkt xanor tar du?
DreamBitch skrev 2010-06-07 09:27:21 följande:
Du är inte dum. :)
Halveringstid innebär hur lång tid det tar för ett läkemedel att gå ur kroppen, enkelt förklarat.
Tex: Du tar 10mg stesolid. Efter 20-70 timmar har det halverats och du har då 5mg kvar i kroppen. Efter ytterligare 20-70 timmar så har du 2,5mg kvar i kroppen osv.
Detta innebär att stesolid finns kvar och är aktivt i kroppen en längre tid än vad xanor är.
hehe aha okej. jag kan ta 15 mg om dagen utan att de hjälper mig. när jag börja med dom så tog jag 2.5 mg. jag ska be om xanor hos min nya läkare då jag precis flyttat.