• FridaS

motionscykel=aj!

Jag har just skaffat en motionscykel och vill verkligen använda den, typ hela tiden! Men jag får så jä*la ont i rumpan! Kan ju ha med förlossningen att göra kanske, men det e ju 5 månader sen nu.. Och jag vet ju att man får lite ont av att cykla men det gör så ont så jag nästan mår illa och måste sluta efter bara 30 sek... någon som har tips på hur man kan göra för att det ska göra mindre ont??

• Svar på tråden motionscykel=aj!
  • Moster S

Prova att knyta en tjockare tröja runt midja och sen sitt på den, det kanske blir lite mjukare då.

Annars är det bara att fortsätta att cykla, det går över efter några gånger (har själv provat den varianten... )

• Kärran2

Det finns sadelöverdrag med geléstoppning att köpa på sportaffärer o stora varuhus! Jag själv går på spinning och klarar mig inte utan den! Jättebra! Köpte min för jättebra pris på Biltema! Lycka till! Kram

• Muminski

köp spinningbyxor, det är nästan ett måste om man ska cykla ofta. Trampa på

• FridaS

vad är spinningbyxor?alltså vad är det som är speciellt med dom?
    jag har testat lägga en ihopvikt fleecefilt på sadeln nu och det funkar rätt bra!

• MansonDust

Tycker alltid man é öm första ggrna, innan man é van.

• FridaS

MansonDust - jo men jag e inte öm, det gör ont! jag får ju så ont så jag mår illa efter bara 10sek.. men nu e det löst tack vare filten.

• FridaS

MansonDust - jo men jag e inte öm, det gör ont! jag får ju så ont så jag mår illa efter bara 10sek.. men nu e det löst tack vare filten.

Svar på tråden motionscykel=aj!