• johandra

Kan flytvästar bli för gamla?

Hej!

Hittade ett par flytvästar till barn hemma hos min far, och dom är nog ca 12-15 år gamla men ser helt ok ut. Bra tänkte jag men sen kom funderingen om dom på nåt sätt kan bli för gamla?

Nån som vet?

Spontant så känns det ju inte så men man vet ju aldrig så det e lika bra att kasta ut frågan tänkte jag...

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Svar på tråden Kan flytvästar bli för gamla?
  • Philippa

Prova googla... om de är CE-märkt ska de nog hålla väldigt länge om de inte är trasiga....

• Stårschan

Jag har också svårt att tänka mig att flytmaterialet skulle åldras på det sättet. I så fall skulle ju bojar och flöten och sånt börja sjunka när de blir gamla. Men låt barnen bada med flytvästarna på så märker du ju! Mina barn använder samma flytvästar som jag hade när jag var liten, och de flyter bra i dem.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • tjötas

Jag har fått lära mig att de kan bli för gamla och att man bör kolla flytförmågan på dem regelbundet. Så det är bara att låta barnen bada i dem, under kontrollerade former, se att de vänds rätt, att huvudet hålls upp som det ska osv. Funkar det så är det lugnt ett tag till!

• johandra

haha ja,inte slänger jag ner dom i plurret utan att kolla dom *fick en rolig bild framför ögonen bara*

Men tack för alla svar! Ska kasta ner dom i sjön nästa gång o se omd om flyter då

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Stårschan

Skrattande Du behöver ju inte kasta ner dem i sjön! Låt dem bada bara.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
Svar på tråden Kan flytvästar bli för gamla?