son m ADHD. Jag orkar inte mer snart
Vet inte var jag ska börja.... Men Jag 3 barn, tvillingar på 7½ år (från ett tidigare förhållande) och en son på snart 1 år i det förhållande jag har idag!
Min ena son på 7½ år har adhd, han äter medicin, men ibland är det som den inte verkar, o han verkligen driver mig till vansinne, det e bråk om allt.
Försöker välja mina strider, men han bråkar om att klä på sig, inte borsta tänderna, istället för att prata så skriker han, speciellt på morgonen (han har bra hörsel), väcker sin tvillingbror VARJE morgon så fort han vaknar (mellan 5-6 på morgonen 7 dagar i veckan).
Han säger emot ALLT jag säger åt honom.
Han stänger inte av datorn/Xboxen utan att bråka eller slänga kontrollen i golvet typ. När de ska sova hoppar han upp o ner i sängarna, ligger inte alls stilla, medans brorsan vill sova. (de delar rum, just nu har vi inte plats att de har varsit, men vi letar större)
Han kommer in o väcker mig varje morgon med trots att jag bett honom att inte göra det, för han klarar sig uppe själv, e ju bara att se på TV.
Försöker vara positiv o ge beröm för det han gör bra, men det e inte lätt när han trillskas hela tiden.
Jag har ensam vårdnad om mina söner, har haft sen de föddes men de är hos sin pappa varannan helg, som det är just nu. men där e han lugnare, men det e för att han e rädd för pappa, har den andra tvillingen sagt. Men det e nog mer så att pappa e hårare än jag o har en hårdare röst o så, för han e bra med barnen.
Pga vissa omständigheter kan de inte vara oftare hos sin pappa!
tror inte ens jag fick med allt men jag känner bara att jag orkar snart inte mer, jag kommer gå in i väggen, vet inte hur jag ska göra, o de på BUP gör inte heller mycket för att hjälpa mig så jag vet inte vad jag ska göra snart.
Hjälp finns det fler som har det jobbigt med sina barn med adhd eller är det bara jag? hur gör ni? vad gör jag för fel?
Känner mig som en usel mamma o jag känner bara att jag ger upp snart!