• Anonym

Intimrakning

Ni som tar bort håret mellan benen , hur gör ni? Använder ni hyvel/rakapparat/vax eller något annat?

Själv använder jag en rakapparat men jag tycker inte att det blir helt perfekt resultat.

Dessutom tar ni bort allt eller sparar ni något och varför gör ni så?

• Svar på tråden Intimrakning
  • Lovasraramamma

Jag tycker en rakhyvel funkar bäst. en ny sån. å en duschcremé funkar bra som lödder. sen får man väl raka hur mkt man vill bara...
    En maskin låter inget vidare....

• nerys77

Egentligen ska man använda rakapparat, för det är inte bra att raka ända intill huden (har jag läst nånstans), men jag tycker inte att det är värt besväret. Rakapparaten jag använde hade en tendens att lugga mig... Aj!
    Jag rakar med hyvel, tar alltid ett nytt blad, det funkar bäst. Och så massor av lödder.
    Jag brukar raka allt, tycker det är enklast, sen efter ett par veckor är det precis lagom längd...

• Anonym

jag använder rakhyvel. ibland rakar jag av allt, ibland låter jag det finnas kvar en triangel på "framsidan", men när jag rakar så rakar jag alltid av allt som är på blygdläpparna och bikinilinjen... nu är jag gravid och kan inte raka... klarar inte av den ställningen...hittar knappt tid och ork till att duscha, med 2 små, dessmindre tid till att raka mig:S

• Anonym

Har haft rakhyvel förut men det går mycket fortare med rakapparat. Nån mm hit eller dit gör väl ingenting...

• BillaBong

Använder apparat och det funkar finfint :) Vill man ha renrakat deluxe kan man ju alltid finslipa lite med hyvel efter, men jag vill helst inte ha bort precis ALLT :)

Svar på tråden Intimrakning