• sixpounder

    Få bort allt rött samt göra det ljusare

    Hejsan! Vilket bra forum det här är! =)

    Jag har haft rött hår i några månader, men har nu tröttnat på att behöva färga det så ofta då det mattas av såpass fort. Därför har jag nu till sommarn tänkt att få ljusare hår, typ ljusbrunt eller slingblont. Jag har försökt få bort det röda genom att först slinga det ljust och sedan har jag lagt i en brun intensivtoning. Resultatet blev ganska bra, dock har jag kvar lite rödbrunt här och där i håret.

    Hur ska jag göra för att få bort allt det röda och samtidigt gärna få det lite ljusare? Det behöver inte gå snabbt, men jag vill inte gå runt med exempel oranget hår. Just nu är mitt hår ganska torrt efter färgningarna och jag försöker återställa det någorlunda genom att använda inpackning nästan varje dag.
    Kan man använda silvershampoo utan att håret är blont? För det borde väl hjälpa mot röda toner?

    Skulle vara tacksam om du gav mig några förslag på hur jag ska gå till väga, samt vilka produkter jag ska använda för bästa resultat. :)

  • Svar på tråden Få bort allt rött samt göra det ljusare
  • Hårexperten

    Hej!

    Nja, silverschampo på ett rött hår tror jag inte ger någon större verkan.
    Jag hade antingen först tonat över ditt hår med en askbrun färg som tar bort det röda, men risken här är att dina ljusa slingor blir lite grådaskiga.
    Annars får man ljusa upp slingor på dig och sen lägga på en ask/silverpastell på hela håret.

    Svårt att säga när man inte vet hur håret ser ut.

    Gå in på en salong o hör dig för är mitt råd till dig.
    Och så klart återuppbyggande inpackningar.

  • sixpounder

    Okej, tack så mycket! Silverpastell, är det detsamma som askblond? Ska det vara toning eller hårfärg? =)

Svar på tråden Få bort allt rött samt göra det ljusare