• Anonym (tatuering..)

Någon som tatuerat nacken, smärta?

Har tid för min första tatuering imorgon, har velat detta i många år, men helt enkelt inte vågat...hmmm

är egentligen "nålrädd", men vill absolut göra denna, den är ca 6*3 cm, och ska sitta nedanför nacken ( typ mellan skulderbladen)

Börjar bli riktigt nervös nu, och undrar om det finns någon/några som har tatuerat sig just kring det området, och som kan tala om för mig vilken sorts smärta man ska förbereda sig på? ;)

• Svar på tråden Någon som tatuerat nacken, smärta?
  • Michisen

Visserligen har jag tatuerat mig där, men jag kan ändå inte tala om för dig vilken smärta du ska förbereda dig på då smärttröskeln är olika hos olika personer och dessutom varierar ifall du sovit gott, ätit ordentligt, har bra med vätska i kroppen och är allmänt avslappnad eller ej.

Det säger liksom ingenting att jag inte kan påminna mig att det gjorde särskilt ont alls där - någon annan kanske tyckte att det var den värsta smärta de upplevt.

Sov gott, ät gott och drick mycket och ha gärna med någon typ av läsk eller saft att dricka lite av då och då när du sitter där så ska du se att det går alldeles utmärkt.
    Med de måtten på tatuering så är det ju snart över, min är lite större och tog följdaktligen lite längre tid i anspråk.

Här är min tatuering.

• kattastropf
    Anonym (tatuering..) skrev 2010-06-07 13:45:46 följande:
    Har tid för min första tatuering imorgon, har velat detta i många år, men helt enkelt inte vågat...hmmm

är egentligen "nålrädd", men vill absolut göra denna, den är ca 6*3 cm, och ska sitta nedanför nacken ( typ mellan skulderbladen)

Börjar bli riktigt nervös nu, och undrar om det finns någon/några som har tatuerat sig just kring det området, och som kan tala om för mig vilken sorts smärta man ska förbereda sig på? ;)
    =) smärta är individuell..jag har "hög" tröskel och upplevde inte nacken så farligt..däremot är nerverna ett gissel...man kan få ont på heelt andra ställen än där man tatueras...men how ever=) du vet ju inte förren du sitter där och du kommer bli galet nöjd efteråt hoppas jag=) lycka till!
  • kattastropf
    Michisen skrev 2010-06-07 13:56:25 följande:

Visserligen har jag tatuerat mig där, men jag kan ändå inte tala om för dig vilken smärta du ska förbereda dig på då smärttröskeln är olika hos olika personer och dessutom varierar ifall du sovit gott, ätit ordentligt, har bra med vätska i kroppen och är allmänt avslappnad eller ej.

Det säger liksom ingenting att jag inte kan påminna mig att det gjorde särskilt ont alls där - någon annan kanske tyckte att det var den värsta smärta de upplevt.

Sov gott, ät gott och drick mycket och ha gärna med någon typ av läsk eller saft att dricka lite av då och då när du sitter där så ska du se att det går alldeles utmärkt.
    Med de måtten på tatuering så är det ju snart över, min är lite större och tog följdaktligen lite längre tid i anspråk.

Här är min tatuering.

"vissel" den DÄR va nice;)
  • Michisen
    kattastropf skrev 2010-06-07 13:58:46 följande:
    "vissel" den DÄR va nice;)
    Tackar! Ignorera gärna de hiskliga tribalerna runt om, ungdomssynder...
  • Anonym (tatuering..)

Tack! ska försöka att vara riktigt utvilad,( trots nervositeten) samt dricka mkt vatten, det verkar ju onekligen väldigt individuellt hur man upplever det, men förhoppningsvis ska det väl gå bra.. :)

Antar att det åtminstone inte kan vara outhärdligt, då trots allt så många tatuerar sig.
    Ville bara höra mig för ang smärtan, så man vet vad man ska ställa in sig på..

• Michisen
    Anonym (tatuering..) skrev 2010-06-07 14:13:08 följande:
    Tack! ska försöka att vara riktigt utvilad,( trots nervositeten) samt dricka mkt vatten, det verkar ju onekligen väldigt individuellt hur man upplever det, men förhoppningsvis ska det väl gå bra.. :)

Antar att det åtminstone inte kan vara outhärdligt, då trots allt så många tatuerar sig.
    Ville bara höra mig för ang smärtan, så man vet vad man ska ställa in sig på..
    Det är absolut inte outhärdligt. Du berättar att det är din första tatuering och att du är nervös - då kommer tatueraren antagligen hålla lite extra koll på dig om det är det minsta vett i människan. Det går bra att be om pauser ifall du känner att det blir för mycket också. I allra värsta fall går det att avbryta och boka ny tid, men det ska ju förhoppningsvis inte behövas.

Ta det lugnt och ställ in dig på att det kommer att kännas, men att det är en smärta som är självvald.
  • kattastropf
    Michisen skrev 2010-06-07 14:00:36 följande:
    Tackar! Ignorera gärna de hiskliga tribalerna runt om, ungdomssynder...
    här ignoreras inget;) allt ligger i betraktarens ögon..oavsett synder or not :D dags att fortsätta tauera sig nu känner jag:P Kollar man på miami ink o alla..blir man ju galen!Cool
  • Shk76

Nu var det klart!

Och jag hade väl ställt in mig på enorm smärta, men blev mest förvånad.. tyckte helt ärligt att det kändes riktigt skönt faktist! :) det var nån enstaka linje som kändes lite mer, men endå fullt överkomligt. (finns bild i galleriet)

Så detta blir ju inte den sista, helt klart ;)

Kan bara konstatera att jag gått omkring och oroat mig helt i onödan faktist, men det var just det att man inte hade en aning om hur det skulle kännas antar jag..

• Michisen

Visst är det skönt att få reda på att det inte är så farligt som man kan tro, säg! ;)

• Shk76

Ja precis! Jag blev uppriktigt snopen efter första dragen ;)
    (Men det hjälpte väl säkert till att jag gick dit supernervös, och förberedde mig för det värsta..ochså visar det sig tom vara riktigt skönt stundtals :)

Svar på tråden Någon som tatuerat nacken, smärta?