hej där. vi försöker lite smått börja potträna vår son på 19 månader. Jag har ju inte lyckats ännu så jag har inga "bevis" på att det fungerar :).
Men vi har haft en potta ett tag nu, och först så visade vi bara att han kunde sitta på den. så han har suttit på den med kläder och allt. Nu förra veckan så började jag ta av honom blöjan och byxorna vid ett blöjbyte på kvällen, och satte honom på pottan och frågade om han ville kissa. så satt vi där lite och läste bok och han pillade på snoppen :). två gånger av 4 har det kommit kiss, fast det kan vara mer slump än indikation på att han vet att han ska kissa. Iallafall så försökte jag visa att jag belv glad när han kissade, och han sa själv till med ett "där" när det kom kiss.
Sen så brukar sonen alltid bajsa ganska tidigt på morgonen, och imorse när vi såg att han började krysta ryckte vi fram pottan och tog av honom blöjan och satt och läste på pottan. Fick sitta kanske 15 minuter innan han slappnade av och bajsade. Jag var sååå stolt! haha.
Så vi kommer bara fortsätta köra försök till bajs på pottan på morgonen, och kanske kissstund på kvällen. Så får vi se om de rutinerna fungerar bra, då kanske vi utökar. Det är min plan iallafall. Jag tar gärna emot andras tips också!