• sasssyy

hur få bort röklukt

Vi har planer att köpa ett hus... nackdelen är att förra ägaren har rökt inomhus.. mycket.. cigariller dessutom.

Mycket utav dofterna försvinner ju när möbler och textilier försvinner men jag har hört att man kan skaffa någon slags fläkt som liksom suger ur rökdoften ... något slags filter eller nåt...

Någon som vet mer om detta.. vad det är för fläkt och var man kan hyra en???

Eller andra tips på hur man får bort röklukten.

Vi SKA ju renovera men vi får liksom ta ett rum i taget och vill ju inte att de "nya rummen" ska smittas av rökdoften.

• Svar på tråden hur få bort röklukt
  • Lily38

Ättika i små skålar överallt kan dra åt sig röklukten har jag läst men vet inte om det funkar :). Beror kanske på om det är "ny" rök eller inpyrd om det funkar eller inte...

• Lily38

24 % ska det visst vara o det ska stå ett tag..står lite om på nätet :)

• sasssyy
    Lily38 skrev 2010-06-07 15:28:19 följande:
    Ättika i små skålar överallt kan dra åt sig röklukten har jag läst men vet inte om det funkar :). Beror kanske på om det är "ny" rök eller inpyrd om det funkar eller inte...
    blir ju lite jobbigt på över 100 kvm liksom...går åt mycket ättika då *S*

Vet att det finns någon slags fläkt som fuktar och suger upp fukten sen eller nåt.. ääää jag vet inte men jag vet att min förra hyresvärd använde det i "min" lägenhet innan jag flyttade in där eftersom de rökt ganska mycket där före men jag får inte tag på dem... det var ju fastighetsskötaren som fixade det och han jobbar inte kvar där heller
  • ElmaJ

Har du någon som bor i GB så be dem skicka Debrezze, helt underbar spray!
    Tar bort all dålig lukt utan att lukta nått själv.
    Köpte en bil som en blöt hund i princip bott i, den luktar nu mera inte ens en torr hund! ;o)

• Bedan

En skål i varje rum är väl inte så farligt? Ättika är det tipset man får angående röklukt när man söker på det. Det är inte dyrt så testa skadar inte.

• Emelie Tt

Jag testare tricket med ättika efter en fest, så det var viserligen på "ny" rök. Man har mest vatten i en skål, och sen i med en skvätt ättika. En skål i varje rum. Låt stå ett tag, minns inte hur länge. Men det funkade finfint på ny rök i alla fall.

• snartfaster

gogla röksanering elelr joniseringsteknik så bör du hitta det du söker, finns maskiner att köpa, men de är ganska dyra.

kollade upp det när min pappa dog och vi städade hans lägenhet, han hade rökt inne och bott där i 4 år, vi använde ättika och nån slags rökfilter för bilar som vi köpte på biltema, men det behövdes flera omgångar under flera månader för att få bort röklukten, men detl yckades till sist, gick åt tre stora flaskor ättika tror jag.

• sasssyy
    snartfaster skrev 2010-06-07 15:38:48 följande:
    gogla röksanering elelr joniseringsteknik så bör du hitta det du söker, finns maskiner att köpa, men de är ganska dyra.

kollade upp det när min pappa dog och vi städade hans lägenhet, han hade rökt inne och bott där i 4 år, vi använde ättika och nån slags rökfilter för bilar som vi köpte på biltema, men det behövdes flera omgångar under flera månader för att få bort röklukten, men detl yckades till sist, gick åt tre stora flaskor ättika tror jag.
    det där med jonisering känner jag igen.. ska söka på det. tack
    ElmaJ skrev 2010-06-07 15:34:38 följande:
    Har du någon som bor i GB så be dem skicka Debrezze, helt underbar spray!
    Tar bort all dålig lukt utan att lukta nått själv.
    Köpte en bil som en blöt hund i princip bott i, den luktar nu mera inte ens en torr hund! ;o)
    Den finns i USA också... min sambo bodde där under många år och frågar ständigt varför man inte kan köpa det i Sverige.. vi ska dit i september.. men då kanske vi redan har flyttat dit men jag kan kanske be styvdottern köpa o skicka
  • Trillian

När mina föräldrars källare brann och gjorde hela huset till en stinkande ruin tog försäkringsbolaget dit en firma som använde ozonering. Det kanske fungerar även på cigarillrök?

Svar på tråden hur få bort röklukt