• Molntussen1

Vill ha en Bola! Men vartifrån?

Hej!

Vill köpa en Bola-graviditetssmycke, men vet inte vart jag ska leta...

Har sett att det finns på vissa nätbutker, men skulle helst vilja kika på dom
    i verkligeheten. Någon som vet vart de finns att köpa i butik? Eller har ni
    tips på ställen på nätet som har fina bolor?

~*~ Vi 2 ska äntligen bli 3 ~*~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 15:45
    "gravidsmycke" ska det stå :)
  • Svar på tråden Vill ha en Bola! Men vartifrån?
  • johannaalkehag

Hmm asså det finns en internet sida som heter babytime.se och där har dom superfina bolor. Nackdelen med dom flesta som dom har där (bla med fötter, hjärta, delfiner, frågetecken) är väldigt små..Dom är nästan i storlek med dom som finns att köpa på hallbergsguld eller guldfynd.

Jag var inne på guldfynd häromdagen och då hade dom en liten silvrig bola med ett hjärta på, en silverkedja (som var skitlång) och det kostade liksom 500 spänn=( Tveksamt.

Sen på hallbergsguld finns det en liten fin bola kula i silver och då får man en silverkedja samt ett vitt läderband för typ 280 eller nått..Dock är dom små som sagt.

Jag har velat fram och tillbaka om dom där bolakulorna och nu när jag var i ullared i helgen, så fann jag en stor kula med svart läderband för 50 spänn (dock ej riktigt silver) så den köpte jag och den fungerar perfekt!!!Klingar så fint när man går...

Annars vet jag att barnens hus och happyland i Göteborg har likadana bola kulor som finns på www.babytime.se

Hoppas det hjälpte lite=)!!!!

• Mållgan

I Malmö finns en butik som heter Sök & Finn, de har, men jag vet inte om den affären finns på fler ställen. (eller var du bor)
    Kanske i någon gravidbutik typ Mamastore som finns i Stockholm, eller Growinlife om den finns kvar nånstans (fanns i Malmö för några år sen och då hade de bolor, men de finns inte kvar här)

• Catox9

Min man köpte min Bola på babyproffsen i staden där vi bor (Norrtälje)
    De hade inte precis den som jag önskat mig men de beställde hem den på en vecka!
    Kostade som de gör på nätet typ, kanske 30kr dyrare eller så..
    Känns som att det borde finnas lite här och där i babyaffärer och även smyckesaffärer..

Lycka till hoppas du hittar en fin som du vill ha Solig

//Cato

• glitterfjolla

jag köpte faktiskt mitt genom tradera.
    Billigare och toppenfint! :)

(¯`°?.¸ ♥ Vi två ska bli tre ♥ ¸.?°´¯)
  • ingendukänner

Jag funderar på att köpa från babytime men är de alltså jättesmå? det står inget om hur stor den blå är med silver ränder runt är den med jätteliten?

• josen 1

min är från babyproffsen! såg även att de har på gekås i ullared!

• ita73

Jag köpte min på Lilla Mirakel i Umeå. De har webshop oxå med en massa olika modeller på Gravidsmycken sk Bola plus en massa annat intressant.  Kolla in www.lillamirakel.se

Lycka till!!

• Mållgan
    ingendukänner skrev 2010-06-09 02:06:20 följande:
    Jag funderar på att köpa från babytime men är de alltså jättesmå? det står inget om hur stor den blå är med silver ränder runt är den med jätteliten?
    jag har en blå med ränder runt, måste vara samma. Den är inte jätteliten, precis lagom tycker jag. Kanske... 2 cm i diameter ungefär.
  • Tokfrjant

Finns billigt på GeKås i Ullared, köpte en där och sen piffade jag upp den genom att "klä in" den i lila fimo-lera och sedan dekorera med små blommor i lera, blev ganska bra Kan ta bild på det om du vill.

♥Elias080704♥ ♥Tvillingar BF 100927♥ - www.emeliesgodsaker.se
  • Kalycia

Du hittar på joona.se, hon har just nu 25% rabatt så hon har bara ett fåtal kvar i lager. Fick ett nyhetsbrev om det. Jag har handlat gravidkula där för kanske ett halvår sedan och flera smycken efter det, tycker det är en kanonbutik. Bola kulorna och kedjorna är i sterling silver till ett bra pris. 

Svar på tråden Vill ha en Bola! Men vartifrån?