• Jiinii

spänner i nedre delen av magen

oj oj oj '

det spänner så i nedre delen av magen en bit under naveln är i vecka 17 är detta normalt??

det gör alltså inte ont utan det spänner liksom...

och bm är stängt...

• Svar på tråden spänner i nedre delen av magen
  • Höstbebis2010

Jag har ganska ofta att det spänner i magen, på alla möjliga ställen. Vet inte egentligen vad det är..Men gissar på att det beror på att det växer. Tror iaf inte att det är något farligt så länge det inte gör ont.

• Jiinii

men det gör ju inte ont det spänner ju bara jag tycker det är så konstigt så

• Mållgan

samma sak för mig, är i samma vecka. har läst på flera ställen och frågat bm som sa att det är livmodern som växer vilket gör att det spänner och stramar. Inget farligt.

• Jordgubb1

Är i v 23 och känner väl igen det där och det har hållt på i säkert 6-7 veckor. Jag upplever att sammandragningarna känns lite som du beskriver + att vissa dagar känns det som att det växer och då drar det och spänner också.

I mina öron låter det helt normalt!

• Little me

Om det samtidigt gör ont, så att man inte vill sträcka ut benen, vad ska man göra då?
    Det kommer och går i några minuter i taget. Är i v16

• Floffeen

Sammandragningar?
    Hade jag, vilket var ett tecken för mig att jag skulle varva ner och det gjorde jag och har inte haft det nu på ett tag.

Little me:  tycker det låter som foglossning på g?
    Läs om det. Alla får det men inte alla som märker av det.
    Finns grejor du kan göra för att ha mindre ont :)

• emilou77

Jag har ont och spänningar i nedre delen av magen och håll-liknande smärta på sidan av magen. Försvinner när jag vilar så jag är övertygad om att de tär ligament-livmoder som växer-nåt annat som växer eller drar.

För att smärta ska vara farligt tänker jag att det ska göra riktigt mensvärk-ont och man får blödningar samtidigt. Så länge jag slipper det utgår jag från att allt är normalt. Kanske naivt men annars är det ju omöjligt att leva ett normalt liv... 

• Little me
    Floffeen skrev 2010-06-07 19:46:34 följande:

Sammandragningar?
    Hade jag, vilket var ett tecken för mig att jag skulle varva ner och det gjorde jag och har inte haft det nu på ett tag.

Little me:  tycker det låter som foglossning på g?
    Läs om det. Alla får det men inte alla som märker av det.
    Finns grejor du kan göra för att ha mindre ont :)

Har redan konstaterat foglossning, som förvärras pga mitt jobb.
    Ska till läkaren nästa vecka och blivit rekommenderad heltidssjuksskrivning. Tråkigt!

Men det känns som att det inte borde kännas i magen på det sättet, det brukar kännas annorlunda.
  • frida03

Har också känningar i magen nertill, gör inte ont men det värker på ett nytt sätt kan man säga. Känns bra på nåt sätt ändå som att det växer och det är ju det man vill :)

Svar på tråden spänner i nedre delen av magen