• Innerjoin

ICA självscanning....avstämningar

Idag blev jag sur (igen...) haft avstämning skitofta tycker jag, så jag frågade HUR ofta det är egentligen- för man sparar ju ingen tid alls! Jag missade på en avstämning, den första eller andra tror jag: glömde scanna in en palsternacksetikett, typ 5:-.  Hon kunde inte svara riktigt, men gick iväg med mitt ICAkort för att kolla..."man tror det är oftare än vad det är". Men det visade sig att av 24 köp, så hade det varit avstämning 6 ggr dvs lite mer än 25% av handlingsgångerna. Är inte det ofta??? BLIR det bättre, eller ska jag ge upp?

• Svar på tråden ICA självscanning....avstämningar
  • shoreline

Vi missade att scanna en liter fil en gång.. fick avstämning typ 2 gånger på raken efter detta. Totalt sett på dessa år vi självscannat har vi bara haft avstämning 4 gånger. Då handlar vi minst en gång i veckan året runt.

• Dolliver

Om man har missat - så blir det tyvärr oftare avstämmningar ett tag efteråt. Det är ju av säkerhetsskäl iom att det finns de som gör "fel" - och skyller på "misstag" (menar inte att just du är en av dem , missförstå mig inte nu!)
    Jag råkade ut för att butiken felmärkt en vara och det blev då fel i avstämmningen - det såg alltså ut som om jag gjort fel trots att det var butikens felmärkning.
    Kassörskan sa då att hon skulle ordna upp detta så att jag slapp råka ut för extra avstämmningar. Och jag har ytterst sällan avstämmningar, som tur är, för det är så sablans dryyygt!

Hoppas du slipper det snart iaf!
    :)

Scrappar PÅ allt, OM allt och AV allt Så akte dig för att komma i vägen! :D
  • enAnnan

Misstämmer det så blir det ju avstämmning oftare. Det bör bli bättre om du inte gör några andra fel. Att du tycker att du inte tjänar någon tid på att få avstämning 6 gånger av 24 förstår jag inte riktigt (för övrigt exakt 25%). Det är ju faktiskt 18 gånger som du inte behöver packa om varorna men bara du kan avgöra om det är värt det... Jag tycker att självscanningen är super, dock om jag gör fel en gång så kommer jag att sluta för då har jag blivit senil...

• skorpionen80

Provade självscanning ett tag, tyckte också vi åkte på kontroller väldigt ofta och självklart då man hade flera påsar, aldrig när man bara hade några få varor. Fast vi hade inte gjort fel någon gång. Har slutat med det nu, går snabbare att handla som vanligt. Tycker bara det är jobbigt med självscanning, dels måste man ha stenkoll på scanningen när man lägger ner varor, packa om flera gånger i butiken (brödet är först och det vill man inte ha längst ner), hålla på att väga lösvikt, stå i de längre köerna, packa upp allt och packa ner det igen, betala och se glad ut. Nä, tacka vet jag "slänga-ner-i-vagnen-och-betala"-principen.

• Scum

Jag tycker dom i butiken kan använda lite logiskt resonemang någon gång iaf - om någon missar att scanna in en pryl för under en tia, men samtidigt har varor för 800 spänn i vagnen....så är kanske chanserna inte så stora att "svinnet" är gjort med berått mod?

• Sannalouise87

vad jag fått höra, och vad jag själv räknat ut så i normala fall är det avstämning ungefär var 5-6 ggn...tycker inte det är så ofta....

• M Y L F

Jag har väldigt sällan avstämning, dock handlar vi på Coop, men det borde ju vara någorlunda lika. Jag har aldrig gjort fel så det spelar ju också in. Däremot så hörde jag att om man scannar varor och sedan scannar av dom, för att man inte ska ha dom, så kan man åka på avstämningar oftare. 

Om det är sant vet jag inte, men däremot så har jag fått dom flesta avstämningar just när jag av scannat varor. 

• hewa

Vi hade ett uppehåll i våra självscanningsinköp (bodde utomlands i 2 år). När vi kom hem och började scanna igen var det några självscanningar ganska tätt där i början. 1-2 per affär vi har scanningskonto i. Med tanke på att jag handlar för runt 1000-lappen varje vecka i en av affärerna tycker jag ändå jag råkat på otroligt få självscanningar - kanske 3-4 st sen augusti förra året. Har iofs på de kontrollerna bara haft ett enda fel, och då hade jag scannat en mjölk mer än jag hade i kassen

• vackrastarflow

Jag får det inte så ofta tackolov, men de gånger jag får det är det såklart alltid när jag storhandlat - inte de gånger man handlat en liten kasse

Svar på tråden ICA självscanning....avstämningar