Ni som haft infektion i livmodern - se hit!
Hej!
Jag undrar lite över livmoderinfektion.. Jag fick missfall i vintras och ådrog mig då en livmoderinfektion i samband med det. Symptomen då var illaluktande blod och att blödningen efter missfallet ökade efter tre veckor istället för att minska av.
Jag skrapades så småning om och fick antibiotika mot infektionen (Flagyl OCH Doxyferm).
Problemet är bara att jag inte känner mig helt återställd efter detta. Jag har liksom som små stick i livmodern till och från och ibland känns det liksom som en knytnäve som drar i livmodern. Jag har varit på två återkontroller pga av detta. Gynekologen säger dock att allt ser bra ut. Hon tog dock inte prover för hon tyckte inte det behövdes.
Nu undrar jag: Alla ni som haft livmoderinfektion, hur yttrade sig detta? Vilka symptom hade ni? Måste man ha feber och ha jätteont eller kan man ha infektion som knappt märks?
Jag är så orolig att infektionen ska vara kvar i kroppen så att även nästa graviditet slutar med missfall.... Ni som fått Flagyl och Doxyferm - hjälpte denna antibiotika?
TACKSAM för alla svar!!