Brun utan sol som gravid?
Hej.
Är det okej att använda brun utan sol som gravid? I så fall är det någon som har ett bra märke att rekommendera, är trött att blända omgivningen med min vita lekamen
Hej.
Är det okej att använda brun utan sol som gravid? I så fall är det någon som har ett bra märke att rekommendera, är trött att blända omgivningen med min vita lekamen
Hmm..det där undrar jag också ! Det BORDE ju inte vara någon fara, det är ju i huden färgen sätter sig... Iallafall har jag bara lyckats hitta EN sort som funkar utan att bli flammig.
Kommer naturligtvis inte ihåg vad det heter, finns på KICKS, små silvriga påsar med våtservetter i. EN servett kostar ca 22 kr, skulle rekommendera minst 2 st / gång. Lite knepigt att få det jämnt, men färgen blir snygg ! Sitter ganska länge om man inte skrubbar skinnet för mkt varje dag
Ja, precis! Det är ju huden som tar upp själva färgen.
Har testat de där påsarna tidigare och vet att de fungera. Själv har jag ju gravidhjärna och har tappat allt vad saker heter de senaste 6 månaderna Men jag vet!
Sen är det ju en heeelt annan sak om huden reagerar annorlunda pga hormoner osv...
Precis som att färga håret gravid, du vet inte vilken färg det slutar med eller om håret lossnar..
Men jag håller med dig, jag vill helst inte blända mina medmänniskor med min vita kropp !
Å sola naturligt är inte att tänka på då jag har soleksem å får blåsor
Hahahha exakt! Ja, det kan ju bli hur som och jag har fått små pigmentsfläckar på halsen bara av dessa soliga dagar så det är inte att tänka på.
Ska till BM nästa måndag och ska fråga då för säkerhetsskull.
Jag har provat Doves hudlotion med pigment i ...tycker den var bra...man blir inte gul av den heller....
Jag använder brun utan sol, jag solar också utomhus och i solarium.
det är inte farlig att sola när man är gravid. tvärt om, kroppen behöver Dvitamin som man får i solen och solarium, sen ska man aldrig överdriva sitt solande för både sin egen skull och barnets.
sen är det också bra att ha magen ute i ljuset för barnets syn i framtiden enligt många forskare, bebisen sträcker sig mot ljuset...
Det ända man ska akta sig för är att bli bränd för det är aldrig bra, och vissa kan ha risk att få pigmentfläckar. man känner sin hud bäst själv så ingen kan säga vad du ska göra.
brun utan sol kan jag rekomendera åhlens egna, den ger resultat ganska snabbt. eller den nya roc som inte luktar, funderar på att skaffa den själv den har fått bra betyg. lycka till=)
Jag har använt Doves med brunt i under första grav. och under den nuvarande=) Den funkar jättebra.. man ska bara vara nogrann med att tvätta sig prdentligt om händer, sidan av fötterna och om armbågar.. där kan det annars samlas färg som kan göra dig lite orange just där=( Men annars är den kanon=)
Tips ang händerna och smörja in sig med BUS, våtservetter att torka av handflatorna med. Annars blir det ingen färg kvar på händerna ni får ett streck där armen börjar.
Jag känner rent instiktivt att brun utan sol är läskigt.. Att det finns kemikalier som faktikst ändrar färg på din hud.
Så jag köp på bleka ben nu i början och hoppas få en gnutta färg iallfall ;)
Nivea Suntouch spray är toppen, ställ dig på en handduk och spraya kroppen, man kommer ju tom åt ryggen! Glöm inte att tvätta händerna och torka av tånaglarna efteråt bara, mina tånaglar blev lite gula :o)
Spraya bara ett tunt lager så att det inte börjar rinna, bättre att göra om det flera gånger än att ta för mycket.