Anonym (Villmenvågarinte) skrev 2010-06-07 20:00:47 följande:
de Robespierre: Jag är ute efter råd även om jag inte uttryckte det klart
Sen vill jag även höra när Ni tycker att man passerar gränsen till kinky, lite kul att höra hur olika man ser på det.
Det du skriver låter ju väldigt vettigt. Jag är lite rädd för att jag inte kommer att uppfylla önskemålen, att göra något jag inte vill gör jag inte men hoppas så klart att det han uppfattar som kinky är något jag gillar eller kommer att gilla. Däremot går han nog lite för fort fram tror jag. Jag skriver "tror" eftersom jag själv känner mig rätt förvirrad och på samma gång väldigt sugen på att prova något nytt med just honom väldigt snart, typ nu, eftersom han känns trygg och jag är oerhört attraherad av honom.
Men jag är så pass blyg eller vad man vill kalla det för att jag inte ens vågar föreslå att han skickar det första.. däremot skulle jag kunna säga/skriva att jag kanske inte är så kinky som han tror/önskar/hoppas/vill men att han gärna får lära mig lite
Men jag kanske inte vill det ändå.. äsch, ja du hör ju.. osäkerhet.. Känner mig så oerhört tråkig!
Om man
inte uttrycklingen har byggt upp ett förhållande delvist baserat just ett gemensamt intresse för en "kink" så kanske man skall dra öronen åt sig ifall den andra partnern är lite väl på om att introducera en "kink" tidigt i förhållandet. För då kan det vara så att den personen egentligen mest söker en partner som har samma intresse. Och om den visar sig inte finnas där (eller man inte ger den andre tid att landa, känna sig trygg och senare kanske utforska det egna intresset) så kan förhållandet svalna efter ett tag. För då handlade det nästan bara om det - att träffa någon som hade samma intresse (eller mer) för "kinky" saker.
Utrycket "kinky" är väidigt generellt och kan innefatta mycket. Men man brukar ofta beskriva det som det som bryter mot konvetionella sexuella handlingar (intressant formulering). Där kan man hitta allt från rollspel, att leva ut eller berätta om (förbjudna) sexuella fantasier till bondage, smisk och S/M. Många använder ordet "kinky" eftersom de inte känner sig bekväma med att berätta vad de egentligen tänder på.Men det brukar visa sig senare då de stegvist blir tydligare då de ser att partnern tar det på rätt sätt (eller inte).
När det gäller min egna erfarenhet så har jag väll upplevt en del "kinky" saker genom åren med olika partners. De har utkristalliserat sig (oftast helt oplanerat) efter det att man känner sig trygg och säker i förhållandet. Efer den fas då man vågar öppna sig för den andra och riktigt släppa loss. Då kan det vara spännande att krydda livet ibland med något "kinky". Lite bondage, stora sexleksaker, rollspel, bekännandet av snuskiga och förbjudna fantasier, rollspel, master/sub osv är väl några exempel på "kinks" som har passerat.