• MissEllie

Vi kommer inte överrens, vad tycks om t.ex ADINA?

Hej,

Om det blir en pojk så ska det bli en Adrian men det här med flicknamn är väldigt svårt, så all feedback mottas tacksamt.

Adina (mitt favoritnamn, finns dessutom i min småländska släkt från 1800-talet. Dock verkar många uppleva det som ett utländskt namn?!

Lovisa

Malva

Jacqueline

Leah

Ingrid (Min bortgågna farmors namn)

Jag och sambon är inte överrens och vi har helt olika smak Det är 12 veckor kvar, men ändå!

Har ni egna förslag så ge dem gärna!

• Svar på tråden Vi kommer inte överrens, vad tycks om t.ex ADINA?
  • Familjenärlivet

Adina är ju egentligen ett vackert namn, men jag förknippar det med en Irländsk setter :)

Av de andra förslagen tycker jag bäst om Malva ( Vackert med blomsternamn), men även Lovisa är fint!

Fler förslag:

Jasmine
    Felicia
    Filippa
    Henrietta
    Etty
    Adele
    Adela
    Mimosa

• MissEllie

Tack för förslagen. Det är ju så att man förknippar namn med olika saker

• Isop1

Adina är vackert, tycker jag, och jag har faktiskt aldrig hört det förut.

• MissEllie
    Isop1 skrev 2010-06-08 12:22:57 följande:
    Adina är vackert, tycker jag, och jag har faktiskt aldrig hört det förut.
    Tack. Jag hittade när farmor slängde fram deras släktforskning av en slump och enligt SCB heter 1 400 flickor det namnet i Sverige.
  • Diny
    MissEllie skrev 2010-06-07 19:36:31 följande:
    Hej,

Om det blir en pojk så ska det bli en Adrian men det här med flicknamn är väldigt svårt, så all feedback mottas tacksamt.

Adina (mitt favoritnamn, finns dessutom i min småländska släkt från 1800-talet. Dock verkar många uppleva det som ett utländskt namn?!

Lovisa

Malva

Jacqueline

Leah

Ingrid (Min bortgågna farmors namn)

Jag och sambon är inte överrens och vi har helt olika smak Det är 12 veckor kvar, men ändå!

Har ni egna förslag så ge dem gärna!
    Jag heter Adina och har fått jättemånga komplimanger för namnet under mitt liv Har dock även fått en del frågor var jag kommer ifrån eftersom vissa tycker det låter utländskt.
Svar på tråden Vi kommer inte överrens, vad tycks om t.ex ADINA?