vuxenmobbning på jobbet
Jag mår så dåligt på jobbet. Det förekommer vuxenmobbning. Jag och flera med mig är utsatta för detta. Det är oftast subtilt; avbrytande när man talar på möten, hånfulla tonfall, nedlåtande ifrågasättande, gliringar (gärna inför andra på möten) samt hot eller verkställande av förflyttningar utan ordentlig motivation. Det är ledningen som är i spetsen för denna mobbning av sin personal och som tydligt favoriserar delar av sin personal. Jag arbetar som pedagog på en stor kommunal skola där rektorn är värst. Jag mår jättedåligt av detta. Jag har aldrig upplevt något liknande förut. Jag har alltid varit omtyckt och respekterad. Jag har jobbat där i lite över ett år och det har tagit ett tag att förstå vad som försiggår. Man vill ju inte tro det är sant! Men det blir bara tydligare och tydligare och samtidigt som jag blir alltmer arg och frustrerad sjunker mitt självförtroende och min styrka. Jobb växer inte på träd men jag söker andra jobb. Jag är samtidigt livrädd just för att mitt självförtroende är så lågt och jag känner mig svag. Att byta jobb krävs styrka. Jag känner att jag hänger på en skör tråd nu i just ork över huvud taget. Jag längtar efter semester. Men jag har en månad kvar. Jag hoppas att jag orkar.