• Anonym (mia)

Blivit ensam, ska jag köpa 120 eller 160säng??

Jag vill inte ha kvar sängen som jag och min förra hade (det tog slut av olika anldnigar), den ska säljas. Jag kan inte bestämma mig om jag nu när jag ska bo själv med dottern som sover i eget rum, ska köpa en 120cm säng eller en 160?? Jag har tänkt att lägga ut en slant på en bra säng nu som jag kan ha ett bra tag tänkte jag.
    För OM jag köper en 120säng och kanske hittar kärleken igen så måste man såsmåningom köpa ny igen. Men om man köper 160, kan man då ha den om man alltid sover 2 i den? eller blir det för trångt?
    Ska man köpa 1 eller 2 sängbord? Ser det inte konstigt ut om det bara finns 1? Men om det finns 2 blir det också konstigt??

• Svar på tråden Blivit ensam, ska jag köpa 120 eller 160säng??
  • Anonym

Jag hade köpt en 160 säng med 2 sängbord Funderade mycket över just det när vi var på väg att skiljas för 2 årsedan... Nu blev det dock inte så men satsa på en komplett bred säng är i alla fall mitt råd Lycka till med allt!

• Anonym

Jag hade köpt 160. Mysigt med en stor säng även om man är själv, och det händer kanske att din dotter kommer in och vill sova med dig och då är det skönt med mycket plats.
    Det känns som större risk att du ångrar dig om du köper en 120, så satsa på 160 direkt istället. 2 sängbord om det finns plats och du känner att du har användning för dem. Vi har bara ett men har inte plats för ett till och det ser inte dumt ut.

• Anonym (mia)

Ok, tack för ditt svar :) Men skulle du köpt 2 sänglampor åxå då?? känns skuuumt ju, om man ska bo själv där :/ hmm

• Anonym (ensamma mamman)

Har 180 säng och är ensam med 1 barn. Har iofs inga nattisbord än, men kommer skaffa 2 st och 2 lampor. Alla vet ju att man är ensam ändå, så vad gör det med stor säng osv? Flört

• Grizelda

Är du "velig" så har IKEA annars utmärkta 140-sängar . Den går utmärkt till två vuxna så länge det bara handlar om att "sova över", men kanske inte om man flyttar ihop. Annars är väl standard 180 till två personer, och det blir för ödsligt för en person, skulle jag tycka.

• sirisdotter

Jag köpte 160-säng.  Ett sängbord hade jag ärvt.  Trivs i min säng,  katten också...

• Anonym

Jo det hade jag gjort... Känns mer komplett liksom även om jag förstår känslan att det är lite skumt när man bor där ensam... Men jag tror ändå det är "finare" med2 sängbord och 2 lampor... I en sådan här sits som inte är lätt är det nog bra att försöka få till sitt hem så fint o trivsamt som möjligt tror jag... men det är mina tankar och jag tycker du ska känna efter noga vad som är "rätt" för dig... Att det finns 2 av varje ska ju inte få dig att må dåligt heller... Känn efter ordentligtHjärta Lycka till med sitt nya liv

• Anonym (blomman)

jag separerade i höstas...
    jag köpste en 180cm säng med två säng bord och två lampor
    trodde också att de skulle kännas konstigt med två av allt men de är känns hur naturligt som helst.
    en säng är enligt mig en investering och om du ska satsa på en säng  så tror jag att det är smartast att att tänka långsiktigt.. :)
    så av dina två hade jag köpt en 160 cm med två av allt.

• Anonym (mia)

Tack vad gulliga ni är!
    Det lutar nu åt en 160säng med 2bord+ 2 lampor. :)
    Sen kommer nästa problem, vad man ska köpa för madrass/madrasser ;p suck.. vet iallafall att jag vill ha en vit säng.

• MammaHela

Jag separerade för ett år sen, jag köpte en 160 säng med två sängbord till. Det är jag glad över för jag har väldigt ofta sällskap i den Tungan ute

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
Svar på tråden Blivit ensam, ska jag köpa 120 eller 160säng??