• Loween

Bebis i husvagn

Vi funderar på att åka ner till halmstad i början av juli där min svärmor just då bor i husvagn. Hon säger att vi gärna kan bo i husvagnen. Men hur går det med en 11 månaders bebis då? Han måste ligga i spjälsäng eftersom han inte tycker om att samsova, får en spjälis plats i en husvagn?
    Är det nån som har erfarenhet av att bo i husvagn med så små barn?

• Svar på tråden Bebis i husvagn
  • Winterfresh

Var på husvagnssemester förra sommaren, sonen var då 1½ år. Sov i en resesäng i bakdelen av husvagnen. Funkade superbra hela tiden. Han stortrivdes.
    Sen beror det nog lite på hur pass stor husvagn man har.

• Lollo1977

Vi har husvagnen upp ställd.
    Första gången vi var i väg var hon 3 veckor.
    Nu är hon 10 mån och gillar inte heller att samsova. Hon sover i sin resesäng längst bak i husvagnen. Jag har bäddat ner lilla sittgruppen och ställt hennes säng på tvärren och bäddat bredvid till stora pojken på 4år.

Beror ju på hurdan husvagn de har hur mycket plats de har.

När sonen var liten ställde vi resesängen på golvet framför köket, var ganska trångt och man fick ju sitta i yttertältet hela kvällen annars vaknade han!!!
    Men de fungerar ju ett par dagar =)

Lycka till!!

Mamma till Måns F 3 mars 06 och Moa F 5 aug 09
  • Loween

Tack för svar . Vi ska kolla på husvagnen i helgen så får vi planera hur vi ska göra .

• vittra

Vi var iväg när dottern var runt 8 mån, vi hade henne visserligen mellan oss i sängen så kan inte svara på det, men i övrigt kan jag säga att det fungerade jättebra iaf

• MiaP

Som sagt, resesäng. Annars kan ni ju alltid använda insatsen till barnvagnen.

Svar på tråden Bebis i husvagn