• NSternhag

Engångsmatlådor!?

Vart kan man köpa engångsmatlådor? Vet att Willys har sånna i aluminium med papplock och sånna vill jag inte ha. Jag skulle vilja ha genomskinliga i plast. Vi ska frysa in, vi har en extra frys som vi ska fylla med matlådor och det blir ju ganska dyrt om man ska köpa "rediga" matlådor som kostar typ 20 kr styck. Jag vill köpa engångsmatlådor i packe liksom.

Några tips?

• Svar på tråden Engångsmatlådor!?
  • mjuik

Jag vet inte faktiskt men jag brukar frysa in matlådor i plastpåsar. Det är bara att ta en djupfryst när man går till jobbet och när man ätit är det bara att slänga påsen.
    Billigt och oväntat smidigt faktiskt.

Det var inte vad du frågade efter men ett utmärkt tips, om jag får säga det själv =)

• Hannah76

Fråga på närmaste kinakrog, antingen om du får köpa från dem eller vart de köper ifrån.

• skorpionen80

Men plastburkar brukar ju inte vara engångs... Har jag aldrig sett iaf.  Ni ska kanske frysa in flera gånger, och då kan ni ju återanvända lådorna ;) Annars blir det nog mjukplast (plastpåsar) som mjuik säger.

• Ylwis

de rukar aldrig vara engångs. i aluminium -ja men inte plast. bara diska ur lådorna och använda igen, du behöver ju inte köpa dyra heller. beroende på mängd kan du ju använda tomma glasslådor,smöraskar etc.

Finns att köpa på vanöiga afförer, frysaskar tror jag de heter men de behöver ju inte vara engångs! jag diskar mina och använder igen.

Mamma till Alvyn 051015
  • EliLeoMa

Här finns det såna, billiga, på  Dollarstore. Olika storlekar. Men jag vet inte om det är en stor butikskedja som finns överallt. Kolla Rusta och såna billigare ställen, dom brukar har flerpack av det mesta. Eller billigare varianter som INTE är engångs.

• TjorveniSkåne

Vi spar på glasslådor 0,5 l och 0,75 l.
    Billigt och bra!

• SunnyDay

Japp, plastpåsar är fina grejer. Antingen gör jag massa paj och läggar portionsbitar i påsar eller så blir det typ köttfärssås som jag fryser in i påsar och bara kokar pastan kvällen innan och lägger allt i en "riktig" matlåda!

• curiosa

Plastpåsar här oxå och nrä jag tar upp det på kvällen så lägger jag över i en plast burk.

Svar på tråden Engångsmatlådor!?