Slemproppen gick igår, vecka 27 idag
Hejsan allihop!
vet inte varför jag skriver här egentligen, men det är så skönt att prata med andra gravida och mammor med erfarenheter...
Jag är gravid med mitt andra barn (en son) och gick idag in i vecka 27.
Under helgen har jag känt att det har varit enbart "rörelser" och "tryckt" lite väl mycket nere... precis som om han ha försökt ta sig ut.
Ringde min mamma igår förmiddag om detta då jag inte kan minnas att jag kände nåt sånt under min första gravditet. När jag går på toaletten en timme senare så har en VÄLDIGT stor del eller hela min slempropp gått!! REDAN? så ringde förlossningen och fick åka in.
Han tittade och undersökte och sa att det var "slemmigt" där inne, och att livmodertappen kändes "OK" så därför ville han även undersöka den med UL. Den va komplett och normal fortfarande, men jag fick beordrad vila en vecka, då jag inte fick göra ett skit som han sa ;) Fick inte heller ens ha samlag på två veckor då det oxå kunde sätta igång nåt.
Söker väl er med erfarenheter av liknande, och oxå när ska man ringa tillbaka? jag fick sammandragningar två timmar efter att slemproppen hade gått igår så han sa att om dom blev "många" så skulle jag ringa tillbaka. vad är många??
Alla tankar och diskussioner är välkomna, tack!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-18 15:24
är nu i vecka 36+1 :)