Depression?
Hej!
undrar om min man(x) är deprimerad? Efter månader av kämpande så har vi nu gått isär, men jag undrar ju vad det var som gick fel,han bara förändrades å jag fattar nada,Vi har kämpat som 2 blå för att få vår gemensamma bebis, det tog oss ca 2,5 år å nu änteligen. han blev jättelycklig när jag berättade å sa att detta var det bästa som hänt honom, han är 41 år å har inga barn sen tidigare. nåväl, han har blivit konstig...kommer hem fr jobbet vid 3,4 tiden på Em å går direkt å lägger sig för att kika på ngn dokumentär å det tar inte mer än ett par min innan man hör snarkande,jag väcker han då middan e klar där han halv hänger över bordet äter upp å gick å la sig å somnade igen, han ger ingen tid till vare sig mig eller dottern så familjeliv existerade inte hemma hos oss.
jag frågade han om han var deprimerad å han svarade-ja jo lite...
jag frågade varför å han sa bara-det e så mkt jag måste hinna å göra, jag vill inte jobba som ett as när jag e 60 år då ska allt vara klart, vi ska ha hus både här i sverige å utomlands, vara mindre ekonomikst oberoende. han gav inte heller ngn kärlek till mig under den tid som jag vart gravid, inga pussar,kramar å absolut inget samliv. han måste vila upp sig säjer han å då e det ett bra läge för att jag e gravid.?!
Nu gick vi isär för ett par dagar sen då jag inte vill leva i ett kärlekslöst förhållande, men åxå av andra anledningar som e tyngre bitar. Jag har bett honom innan att vi skulle gå på familjerådgivning eller par terapi, men det va han inte heller intresserad av.
har han bara slutat å älska mig? eller har han hamnat i en kris? jag förstår ingenting...bara att han inte har ork till ngt, men varför ville han då leva ihop? för det sa han att han ville, men nu har han bara varit en belastning för mig som e gravid, jag får ju dubbelt med tvätt,disk, städ osv....
sa åt han å ta sina saker å dra....å nu e jag själv jätte trött, antar att det är för att jag slappnar av, men frågan kvarstår ju-vad hände med han?
Tacksam för svar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 13:59
Jo han har asså tappat lusten för sex helt,vilket e mkt,mkt olikt honom. vi som alltid haft ett eldigt samliv under dessa år som gått. oavsett om vi har bråkat eller inte, men han säjer-du e ju för fan gravid! vi kan inte ha sex då, han bor där inne å det ska respekteras....låter mkt konstigt i mina öron. jag får inte ens ta på han...ja sådär asså....för han vill inte väcka ngt till liv i onödan...hm...??