• Taurus

Måste byta elbolag

Får alltid skyhög elräkning och vi bor i en längenhet på 80 kvm, utan tvätt- och diskmaskin. Det vi har är tv och dator och smålampor tända om kvällarna. Förstår inte varför det är så dyrt.

Förslag på billiga bra bolag?

• Svar på tråden Måste byta elbolag
  • Taurus
    Hannah76 skrev 2010-06-08 13:57:36 följande:
    Hur högt ligger den på?
    Har runt 700 i månaden
  • Hannah76
    Taurus skrev 2010-06-08 13:58:39 följande:
    Har runt 700 i månaden
    Hur mycket el gör ni av med?

Har ni kollat så att ni bara betalar för "er" el?
  • Taurus
    Hannah76 skrev 2010-06-08 14:00:30 följande:
    Hur mycket el gör ni av med?

Har ni kollat så att ni bara betalar för "er" el?
    som sagt jag kan inget sånt här.. hur kollar man det?
  • Taurus

står vi förbrukat 310 kwh denna månaden. antar de stämmer har ingen koll på sånt alls, tycker bara de e sjukt vi betalar så mkt när jag har vänner som har flera hundra mindre att betala i månaden och har både disk o tvättmaskin o torktumlare i lägenheten

• Moonis

Har ni gammla vitvaror i lägenheten? Fuktfläktar eller liknande?

Vi har det och det blir stor skillnad på elpriset. Ändå har vi ett billigt 3-årsavtal med Vattenfall men har ändå högre räkning än tidigare lägenheter. Vi har 75 kvm och ligger på runt 1200 - 1300:- var tredje månad.
    Sen har vi iof. en dator som står på mestadelen av dagen, även tv.

• Taurus
    Moonis skrev 2010-06-08 14:15:42 följande:
    Har ni gammla vitvaror i lägenheten? Fuktfläktar eller liknande?

Vi har det och det blir stor skillnad på elpriset. Ändå har vi ett billigt 3-årsavtal med Vattenfall men har ändå högre räkning än tidigare lägenheter. Vi har 75 kvm och ligger på runt 1200 - 1300:- var tredje månad.
    Sen har vi iof. en dator som står på mestadelen av dagen, även tv.
    vitvarorna är inte gamla ner :P inga fläktar :P
  • Moonis
    Taurus skrev 2010-06-08 14:17:05 följande:
    vitvarorna är inte gamla ner :P inga fläktar :P
    Testa att ha kontakter med brytarknapp så inte tv och liknande slukar ström fast dom är av.
    Om ni nu inte redan har det vill säga
  • Taurus
    Moonis skrev 2010-06-08 14:28:30 följande:
    Testa att ha kontakter med brytarknapp så inte tv och liknande slukar ström fast dom är av.
    Om ni nu inte redan har det vill säga
    vi har det med ;)
  • Moonis
    Taurus skrev 2010-06-08 14:29:09 följande:
    vi har det med ;)
    Okej

Hur ser ert avtal ut idag, vilket bolag och har ni rörligt eller fast?
  • Taurus
    Moonis skrev 2010-06-08 14:30:12 följande:
    Okej

Hur ser ert avtal ut idag, vilket bolag och har ni rörligt eller fast?
    Vi har E ON, ingen aning om ifall vi har fast el rörligt hur ser man det. rörligt antar jag eftersom de e väldigt olika per månad
    årsförbrukningen är 3537 kwh står de på räkningen
  • Moonis
    Taurus skrev 2010-06-08 14:32:23 följande:
    Vi har E ON, ingen aning om ifall vi har fast el rörligt hur ser man det. rörligt antar jag eftersom de e väldigt olika per månad
    årsförbrukningen är 3537 kwh står de på räkningen
    Då blir det rätt dyrt. Bäst är att binda när elpriserna är låga och efter vad jag kollat så är Vattenfall en av dom billigaste.

www.elskling.se/

Där kan du kolla vad som blir billigast för er
  • Taurus
    Moonis skrev 2010-06-08 14:44:37 följande:
    Då blir det rätt dyrt. Bäst är att binda när elpriserna är låga och efter vad jag kollat så är Vattenfall en av dom billigaste.

www.elskling.se/

Där kan du kolla vad som blir billigast för er
    tack.. har försökt kolla där men jag är inte rätt person att välja bolag får be min sambo eller mamma om hjälp med det.
  • Moonis

Kolla bara hur priserna för elen ligger, ligger det för högt ska ni kanske vänta att binda upp det just nu.

Kollade själv och vi kan inte få det billigare eftersom vi band priset när elen låg lågt.

• Taurus
    Moonis skrev 2010-06-08 14:59:58 följande:
    Kolla bara hur priserna för elen ligger, ligger det för högt ska ni kanske vänta att binda upp det just nu.

Kollade själv och vi kan inte få det billigare eftersom vi band priset när elen låg lågt.
    okej men det känns ju som att det går att sänka priserna då vi betalar så mkt mer än våra bekanta .
Svar på tråden Måste byta elbolag