• Anonym (konstigt)

Vad tusan var det med hans kuk..?

För flera år sen var jag med om något jag aldrig sett tidigare, och på senare tid har jag verkligen funderat på vad det var egentligen..
    Jag hade ett ONS och när jag skulle suga av honom gick det inte att föra tillbaka förhuden. Det fanns liksom inget ollon..! Förhuden var "ihopsnörpt" högst upp och gick bara inte att få tillbaka.. Jag kämpade lite med det där, sög och slickade ändå och han sa inget.. sen blev det liksom inget mer med det och vi somnade.. Jag var ung och blyg, han var äldre än mig och jag vågade inte fråga.. Nån som vet varför det var såhär..? Så jag slipper fundera haha Glad

• Svar på tråden Vad tusan var det med hans kuk..?
  • Anonym (huden)

Vissa killar har trång förhud, ibland så trång att det inte går att dra tillbaka den alls vid erektion. Jag har det, eller har haft och hjälpt mig själv genom att tänja den, det var jobbigt men gick bra. Jag skulle gärna kunna tänka mig att förhudsoperera mig som vuxen men mina problem är inte såpass stora att jag söker för det.

Går nog omkring många med detta problem som inte vågar ta upp det med läkare, pinsamt att bli ombedd att jobba upp ett stånd där liksom nu är det väl inte riktigt så det går till, men det är nog det som förhudsmännen är oroade för.

Sen hur dom och deras partner i sängen klarar sig har jag ingen aning om, onani funkar iaf det vet jag

• Anonym

Trång förhud. På de flesta killar växer det bort innan puberteten. Den vidgas om man säger. Ibland hjälper det om killen hjälper till..Oskyldig

Om den inte vidgats brukar man operera. Innebär vad jag förstår att man tar bort en bit som en omskärelse typ.

• Anonym (huden)

Jag har svårt att tro att den bara växer bort. Penisen blir ju snarare större under puberteten än mindre och det är därför förhuden har svårt att hänga med.

Däremot kan killen, som jag, tänja ut sin förhud själv genom onani och allmänt dragande med den fram och tillbaka. Svårt att förklara men går den bara ned en bit så går den att tänja succesivt fram tills att den går helt ned till roten.

Det blir en del sår på förhuden och den blir irriterad i omgångar, generellt så tar det långt tid men börjar man med det innan dess att man är sexuellt aktiv (med en partner så är det ju inga problem frånsett en viss oro.

Det finns ju många kulturer där man förändrar sin kropp på mycket mer drastiska vis.

• Anonym (huden)

Kanske bör säga att jag nog ändå rekommenderar ett läkarbesök pga att även jag har problem med att förhuden är lite i vägen vid samlag (den åker över ollonet fastän jag inte vill ibland) jag vet inte hur det är för andra och mitt problem är inte tillräckligt för att jag ska göra nåt åt det. Dessutom är jag glad för min förhud vid onani

Tipset vara bara för dom som inte vill eller vågar söka hjälp för det.

• redneck girl

han hade väl på tok för trång förhud ,som han aldrig vågat gå till dr med.enkelt för dom att fixa det.konstrigt att de inte gjort nått åt det när han var liten.

• Anonym (konstigt)
    Tidsadverbial skrev 2010-06-09 15:05:02 följande:
    Såg det ut så här? www.sjukvardsradgivningen.se/admin/bildarkiv/...
    Ja det gjorde det ungefär..

Tack för alla svar, nu har jag fått lite klarhet i vad det var... Glad
    Tycker det är jättekonstigt att han inte fått det där fixat.. karln var ju ändå över 30..!
    GÅR det ens att ha sex när det är sådär..?
  • Anonym (huden)

Ja, det går att ha sex på ett tillfredställande sätt ändå. Finns tom en del porrklipp därute med killar som inte får ner förhuden och inte ens dom gör nåt åt det. Barnalstrandet blir det nog inga problem med heller. Renhet osv går ju att fixa så länge killen inte har erektion.

Tror det är väldigt sällsynt att läkare eller annan sjukpersonal drar tillbaka pojkars förhud i undersökningssyfte, naturligtvis ännu mer sällsynt att man gör det när dom har erektion därför uppmärksammas detta inte, och pojkarna själva säger ju inget.

Jag tror att man skulle kunna fråga mer och i sådant fall fånga upp fler pojkar med problemet men det är ju inte så många läkarbesök aktuella efter att grabbarna blivit sexuellt aktiva.

Svar på tråden Vad tusan var det med hans kuk..?