• meminie

halsbränna i slutet??

Är de vanligt att man får halsbränna/surauppstötningar i slutet av grav?

Jag är i v 39 nu och i två dagar har jag haft sura uppstötningar halsbränna som gör så jag kräks..  Det är vidrigt...
    Finns inget som hjälper heller...

Någon mer som haft de?

• Svar på tråden halsbränna i slutet??
  • agustina

Samma här, mest på kvällar och nätter.
    Tuggar Gaviscon för brinnande livet, ser troligtvis ut som en rabiessmittad hund då :)

• mamma pia85

jag har likadant och har haft det sen v 35 eller 36... beror vell på att de e så himla fullt i magen!

• dj zap

Jag hade samma problem med mina 2 sissta graviditeter...
    Jag levde på bubbel vatten

Det lindrade väldigt bra tyckte jag.
    Hoppas allt går bra för dig!

* Lone 2005 * Ida 2007 * Anne 2008 *
  • rednose

haha jo du tack. Sen vecka 8 ungefär. Gaviscon är det enda som funkar snabbt för mig och som håller i sig i effekt så jag slipper vakna av att spy på natten tex. 
    Tuggtabletterna gillar jag inte för de fastnar i bara i tänderna. Köp flytande. Kostar 92 spänn på apoteket.
    Smakar rätt jävligt efter att man gått igenom ca 20 flaskor men när det är det enda som hjälper så får det ju vara ok. :)
    11 dagar kvar till bf nu sen ska det tydligen vara över enligt de som vet!  

• Zixi

Började känna av halsbrännan på nätterna i vecka 32-33 och nu (34-35) tar jag en omeprazol(losec) samt en Rennie innan jag går och lägger mig, hjälper inte helt men bra mycket bättre. 

Juli - 2010
  • S U S E N

Jag har haft halsbränna hela graviditeten igenom är i v. 31+6 idag....I början tuggade jag Gaviscon vilket inte hjälpte mej ett dugg...Pratade sedan med BM som sa att jag kunde äta Novalucol...så dom tuggar jag nu istället. Man ska dock ej ta dom samtidigt som järntabletter då Novalucol hämmar effekten på järntabletterna...

• Mamsterbabe

Jag har haft halsbränna i hela graviditeten, usch & fy !
    det är en av de saker som jag längtar så extremt efter att de ska försvinna :P
    är i vecka 39+0 idag, så hoppas att jag slipper vänta alltför länge till.

jag tar Link, de röda, 2 stycken varje kväll så jag ska kunna somna.
    Tog gaviscon förut men tyckte inte de hjälpte plus att de smakade U R K !
    Link är mycket bättre, men för mig hjälper dom bara precis i en kvart eller så vilket betyder att jag måste ta dom precis innan jag somnar.

• rednose
    Mamsterbabe skrev 2010-06-09 18:03:55 följande:
    Jag har haft halsbränna i hela graviditeten, usch & fy !
    det är en av de saker som jag längtar så extremt efter att de ska försvinna :P
    är i vecka 39+0 idag, så hoppas att jag slipper vänta alltför länge till.

jag tar Link, de röda, 2 stycken varje kväll så jag ska kunna somna.
    Tog gaviscon förut men tyckte inte de hjälpte plus att de smakade U R K !
    Link är mycket bättre, men för mig hjälper dom bara precis i en kvart eller så vilket betyder att jag måste ta dom precis innan jag somnar.

:) och Link funkar inte alls för mig. Verkar som allt annat, högst individuellt. 
    Äckligt som fan är det i alla fall med denna förbenade halsbränna men nu är det bara 10 dagar kvar till bf här... nedräkningen börjar bli seriös! Tjoho för det! :) 
  • Mamsterbabe
    rednose skrev 2010-06-09 18:34:57 följande:
    :) och Link funkar inte alls för mig. Verkar som allt annat, högst individuellt. 
    Äckligt som fan är det i alla fall med denna förbenade halsbränna men nu är det bara 10 dagar kvar till bf här... nedräkningen börjar bli seriös! Tjoho för det! :) 
    Ajdå, ja det verkar vara väldigt olika från person till person. 
    jag brukar försöka knapra på något, en skorpa eller så, men det är inte alltid att det hjälper :(
    Ja, idag är det en vecka kvar till bf 16 juni!
    Men eftersom jag är förstföderska så säger alla att jag kommer gå över tiden, så jag får väl ställa in mig på det :( 
  • rednose
    Mamsterbabe skrev 2010-06-09 18:38:37 följande:
    Ajdå, ja det verkar vara väldigt olika från person till person. 
    jag brukar försöka knapra på något, en skorpa eller så, men det är inte alltid att det hjälper :(
    Ja, idag är det en vecka kvar till bf 16 juni!
    Men eftersom jag är förstföderska så säger alla att jag kommer gå över tiden, så jag får väl ställa in mig på det :( 
    Fast det där stämmer inte säger iaf min barnmorska. Hon säger att det är VANLIGARE för förstföderskor att gå över tiden än övriga gravida men inte att det är FLER förstföderskor av alla gravida som gör det. :) Sååå, vi kan ju alltid hoppas att vi slipper! :)

filmjölk har visat sig funka rätt bra för mig på natten. :) Med lite hallonsylt i. slurp slurp och tillbaka till sängen. :) 
  • Mamsterbabe
    rednose skrev 2010-06-09 20:23:57 följande:
    Fast det där stämmer inte säger iaf min barnmorska. Hon säger att det är VANLIGARE för förstföderskor att gå över tiden än övriga gravida men inte att det är FLER förstföderskor av alla gravida som gör det. :) Sååå, vi kan ju alltid hoppas att vi slipper! :)

filmjölk har visat sig funka rätt bra för mig på natten. :) Med lite hallonsylt i. slurp slurp och tillbaka till sängen. :) 
    åh, det gillar jag :D Hoppas att han kommer inom en vecka då! :)

Aha, ja jag brukar köra dricka mjölk direkt ur paketet halvt i sömnen ;) 
  • Johans Pillerill

Jag har haft grym halsbränna i flera veckor nu o den blir bara värre o värre... Novalucol fungerar bra för mig, man får bara tänka på att inte ta dem inom ett visst tidsspann med järntabletter (står på bipacksedeln, är 2h tror jag).

Sen har jag läst att melon ska fungera som dämpande, så i desperation har jag köpt hem århundradets största melon nu och pressat in i kylskåpet (de är ju godast kalla) som jag tänkte frossa på imorrn...

• mamma201128

fyfan säger jag väntar mitt första barn en dotter och är i v 36+6 och har en sån jävla halsbränna så jag spyr. kräkte hela natten mackor o fil o nyponsoppa stannar kvar o lätt o äta svårare med mat som färdigrätter o så :(

sambon köpte gaviscon som min bm sa vi får testa det.

jo ni som haft samma problem när försvinner det? har 21 dagar kvar till bf o vill bara att proppen ska gå har en massa
    gula flytningar bara.

ngt tips på frukt som är okej o äta måste få imig lite sånt som banan vattenmelon vindrvor går det bra?

Svar på tråden halsbränna i slutet??