• blinkk

Sittvagn, hur få mysig?

Hej
    Tänkte börja med sittvagn till min tjej på snart 6 månader eftersom liggdelen inte funkar så bra längre. Har en teutonia. Tycker att den känns rätt omysig och lite hård jämfört med hur mysigt det sett ut när hon legat i liggdelen.

Något tips på hur man gör det hela lite mer "ombonat"? :)

Fårskinn använder ju en del. Finns det andra bra idéer som funkar nu under sommartider?

• Svar på tråden Sittvagn, hur få mysig?
  • MammaTillFelicia

en mjuk och gosig sittdyna (finns många som syr fina o säljer eller som hör till märket) en fin filt, nåt gosedjur eller vagnsleksak? För att göra det lite roligare för barnet. Sen kan man ju ha en liten kudde med om man vill.

Se
  • scs

Sittvagnsdyna eller hopvikt filt så det blir lite mjukare. kudde och täcke / påslakan gör det ju lite mer ombonat.

• PetraA88

Har också en teutonia (cosmo) har lagt en av våra dun kuddar på tvären.

• Inkalinka

Har själv sytt en dyna som ligger i hela vagnen. Mest för att jag bytte till sittdelen redan i våras när det var lite kallare. Nu till sommaren får han ha den kvar, får se om den blir för varm. Är gjord i fleece. Annars nappar jag nog på påslakanförslaget.

Max, 091201
  • pafnuta

en förläggning på sufflett; vagnen blir mer som e koja för barnet. mina tjejer älskade det! har cloudy, dyr men jag gillar den

• Ronjas mamma

vi har också förlängning/solskärm "protect a bub",
    vi kör fårskinn även om sommaren skinnet har den fördel at det kyler på sommaren och värmer på vintern..

• MammaTillFelicia
    Ronjas mamma skrev 2010-06-09 01:19:06 följande:
    vi har också förlängning/solskärm "protect a bub",
    vi kör fårskinn även om sommaren skinnet har den fördel at det kyler på sommaren och värmer på vintern..
    ursäkta trådkapning! men var har du köpt det solskyddet, är ute efter ett bra, och den såg fin ut!
  • saja08

då vill jag med komma med följdfrågor.
    hur gamla var era när de började sitta i sittvagnen?
    vilken sittvagn har ni?

jag har en äldre brio kombivagn, men tycker att sittdelen ser stor ut samt att ryggstödet på sittdelen inte blir så rak som jag vill ha den. annars är den perfekt som sovvagn och älskar att köra den på länge promenader för den har ett härligt gung.

nu är sonen inte redo för sittdelen ännu men när han väl är det vill jag ha en bättre, mindre och smidagare vagn som jag kan köra på olika väglag då vi bor på landet. vagen kommer mest att användas när vi åker till stan, gå i affärer samt på resor.

• Ronjas mamma
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-09 08:56:36 följande:
    ursäkta trådkapning! men var har du köpt det solskyddet, är ute efter ett bra, och den såg fin ut!
    tyvärr så bor jag i dk och köpte ly xmodellen i babysam men de har slutat föra dem menmenar att www.notanshop.com sälger dem fortfarnde..
Svar på tråden Sittvagn, hur få mysig?