• Svar på tråden Gravidtråd för oss på CvL
  • Mickes puma

Hej!

Det här var ett bra förslag tycker jag.
    Känns lite "konstigt" att vara glad över sin lycka samtidigt som andra skriver om misslyckade ÄP, ET och FET. Har läst CVL-tråden så gott som dagligen men inte "vågat" skriva något, är rädd att verka "för glad" på nåt sätt...
    Hoppas att vi är många som skriver in oss i den här tråden!

Grattis alla som hittat hit!

• Marvin

Mickes puma - Har också kännt att jag inte platsar i den andra tråden och försökt hitta andra grav-trådar, men det är ju liksom roligare att följas åt så här, plus att en IVF-graviditet ändå är lite annorlunda, tror jag. I alla fall så här i början!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Särlan

Ja, detta var verkligen en bra idé. Det saknades liksom en tråd där man kan fullt ut skriva om sin gravidite och glädje utan att oroa och såra andra eller göra det besvärligt för dem på annat sätt. Sen är det ju verklingen inte så att alla tycker det är jobbigt att läsa om de som blir gravida. Det ger hopp och styrka för många att läsa om de som det funkar för, tror jag.

Hur som helst. Hade ju en fråga om vaggisarna på andra tråden. Någon som har trappat ner dem eller har ni slutat tvärt när de tog slut? Funderar på att trappa ner till två i några dagar. Sen sluta. Glömde fråga CvL. tidigare graviditeter har jag bara slutat men då har jag också bara tagit en om dagen...

Ha det gött!

/S

• Embla82

tjo! nu har jag också hittat hit!! 

kul Mickes puma att du vågar skriva nu Nu vill jag höra hur du har det? vilken vecka är i nu?

Smassk, jag frågade linne och dom sa att jag kunde sluta tvärt efter min kur tog slut, vilket var nån dag efter testdag. Men så hade jag ett recept till.. och så har jag inte vågat sluta så jag har fortsatt med tre per dag. Men idag, har jag trappat ner till 2 per dag. Fattar inte varför jag är så rätt för att sluta med dom men jag är fullkomligt livrädd för det. Tänkte nog ta två per dag nu ett tag och sen minska till en.

Men jag pratade med torbjörn samma dag som jag fick plus och han sa att jag kunde sluta för graviditeten i sig producerar tillräckligt med progesteron som det är. Men ack att jag inte vågar lita fullt ut på det.

Men det är väl kanske för att man är van vid att mensen kommer två dagar efter att man lagt av, så har det ju varit mina fyra tidigare ruvningar...  

• Kakor

Hej på er :)

Jag gjorde FET och tog ingen progesteron alls trots att jag framkallade ägglossning med hjälp av Menopur. Var jättenervös över att inte ta progesteron men nu gick ju allt bra ändå som tur var. Men det var Torbjörn som sa att det inte var nödvändigt med progesteron så det är ingen fara att sluta direkt men jag förstår dig Embla att du fortsätter.

Vilka veckor är ni i?? Jag är i v14+1 :)

• Embla82

cookie, härligt att du kommit så långt redan. Har din mage börjat synas än? 
    Jag tycker jag är jättesvullen redan, men det beror väl på tarmarna eller nåt. Imorgon går jag in i vecka 7 (6,0). Det var den veckan jag fick missfall förra gången så jag hoppas verkligen verkligen att jag tar mig förbi den och att allt går bra sen.  

• louise78

Jag hänger också med i denna tråd! Har äntligen lyckats blir gravid efter mitt första IVF på CvL och det ska bli sååå spännande det här, varje dag är underbar och nu vill jag bara att veckorna ska gå fort framåt... iaf till BF, sedan får det gärna stanna av igen!

Är nu i vecka 15 och tittade på den lill* vid ett UL förra veckan (KUBB-test) sååå himla häftigt och då kändes det genast mer verkligt! DET FANNS NÅT DÄR trots att jag inte har haft några graviditetssymptom ännu...!! Inget illamående, inga ömma bröst, ingen mage, nej ingenting än så länge faktiskt... (så lite orolig var jag ju att det inte skulle finnas någon bebis...) Men det fanns det, den 8 juli är det dags för RUL, längtar!

Lycka till nu till er alla andra, vi får följas åt nu framöver!

• Piken

Hejsan allesammen.
    Mycket bra ide, med egen tråd, har heller inte velat skriva så mycket om graviditeten på "försökstråden".

Mickes puma: Kul att höra av dig igen, hur går det, vilken vecka är du i?

Embla, nu håller jag tummarna för er!

louise78: Oh vad rligt att se lillen, om några veckor kommer du att känna den att sparka och då känner man sig tryggare då man vet att det lever.

Själv är jag i vecak 24+3 idag och ska på mitt första barnmorskebesök förutom inskivningen. Jag längtar till vecka 28 då jag förstått att man brukar klara de flesta barn som föds då. Har inte vågat köpa en endaste pinal förutom mammakläder. Och dessa växer man ur rätt fort....

• Embla82

Piken, oj va långt gången du är!!

nu tycker jag allt att du kan gå ut och shoppa barnsaker!
    Inser när jag läser att jag trott att man går till barnmorskan var och varannan vecka, men det verkar inte stämma? har du bara varit där en gång än så länge?

• Piken

Embla82: Efter inskrivningen är det inte förrän graviditetsvecka 25 som är nästa besök. Givetvis kan det vara oftare av olika anledningar eller för att man är orolig. Jag får komma hur ofta jag vill har barnmorskan sagt, men har hållit mig till det vanliga "protokollet" än så länge. Allt var bra, hjärtat lät som en galopperande häst, härligt att höra. Får börja med järntillskott, värdet hade gått ner, så nu tar jag det och hoppas att man inte blir allt för trög i magen. Magstorleken var något över normalkurvan, iaf innanför det tillåtna, inte konstigt att kläderna inte passar längre....Imorgon blir det shopping igen, nya jeans måste inhandlas.

Svar på tråden Gravidtråd för oss på CvL