• Epelino

Plötsligt blåsor av libero?

Hej!
    Vi har alltid använt Libero till vår tjej som nu är 17 månader. Nu köpte jag de "nya" med fotbollstema på och hon har fått otäcka blåsor i stjärten. Jag la märke till att de luktade väldigt mycket plast när jag öppnade paketet, är det fler som märkt något?

Jag kan inte svära på att blåsorna kommer utav blöjorna men rodnaden minskar när hon har gått naken mycket en dag. Ikväll var det som vattenblåsor som spracka när jag skulle tvätta henne. Har nu smörjt med Inotiolsalvan och satt på en pampers över natten.
    Är mest nyfiken på om andra har lagt märke till nån skillnad på blöjorna??

Mvh Elin

• Svar på tråden Plötsligt blåsor av libero?
  • scs

Nu vet jag inte om de är lika men vår son blev knallröd av Liberos blöjor sist han hade dem. Han Libero i början när han var nyfödd sen har vi haft tygblöjor till honom och när vi skulle til mina föräldrar köpte jag ett paket Libero för att ha där. En dag med dessa och han var röd i hela blöjområdet stackarn! Dessa blöjor deras nya svanenmärkta, det var inte de första han hade så nån skillnad är det ju på dem i alla fall.

Men det är inte svinkoppor hon fått då? Blåsor som spricker och blir röda runda sår?

• Epelino

Men kan de få svinkoppor bara i stjärten?

Nu har vi använt pampers och inotyol salvan ett par dagar och genast blir det bättre!
    Jag har mailat libero och frågat om dessa fotbollsblöjor möjligtvis tillverkas nånananstans och kanske på ett annat sätt eftersom de luktade så mycket kemikalier.

• Minnie69

Hmm , köpt ett paket men inte använt. Gillar inte vad jag hör...(fotbollsmodelllen), men har en drös av de andra utan fotboll också, då vi ville ha den där landslagsdräkten (men blev blåsta) så vi har än så länge inte tagit fotbollsvarianten i bruk..

Svar på tråden Plötsligt blåsor av libero?