knäckebröd med kaviar. Nyttigt eller onyttigt?
Jag har fått dille på knäckemacka med kaviar men jag undrar om det är fett? Försöker gå ner i vikt.
Jag har fått dille på knäckemacka med kaviar men jag undrar om det är fett? Försöker gå ner i vikt.
Du blir inte fet av fett. Däremot är det socker i kaviar, det blir man fet av. Men i de små mängderna känns det ganska ofarligt...ja, om du inte äter en tub per dag .
Om du överskrider den totala kombinationen av ditt intag/dag ger det dig för många kalorier vilket leder till viktuppgång.
Äter du varierat så ska du oxå dra ner på fettet för att minska kaloriintaget.
Kaviar är ganska kaloririkt. Däremot avråder jag dig att byta mot någon lättvariant eftersom det då är fettreducerat men tillsatt extra socker istället.
Troligen är det saltet i kaviaren din kropp är ute efter... Varför inte testa med ett smalt, proteinrikt pålägg samt tomat som du strör på örtsalt på?
Kan tipsa om att det numer finns kaviar med omega3
En eller två?
Nej.
Flera stycken?
Ja.
Kaviar med Omega3, det låter kanoners .
Jag vill avråda TS att räkna kalorier. Det är VAD vi stoppar i oss som är det viktigaste. Visst innehåller kaviar en hel del "skit", men också hyffsat mycket protein.
TS, om du vill äta knäckebröd med gott samvete så råder jag dig att testa Wasa Fiber Plus...innehåller inte så mycket kolhydrater. Nu är jag inkörd på Lchf-kost....men tro mig, den är superbra!
Min variant är att inte överdriva något. Äter inte så mycket fett som Lchf-kosten bör innehålla, och har ändå gått ner i vikt...ja, innan jag blev gravid . Kolhydrater gör dig fet! Tänk så.
Jag vill avråda TS att räkna kalorier. Det är VAD vi stoppar i oss som är det viktigaste. Visst innehåller kaviar en hel del "skit", men också hyffsat mycket protein.
TS, om du vill äta knäckebröd med gott samvete så råder jag dig att testa Wasa Fiber Plus...innehåller inte så mycket kolhydrater. Nu är jag inkörd på Lchf-kost....men tro mig, den är superbra!
Min variant är att inte överdriva något. Äter inte så mycket fett som Lchf-kosten bör innehålla, och har ändå gått ner i vikt...ja, innan jag blev gravid . Kolhydrater gör dig fet! Tänk så.