35 år och vill mot alla odds utbilda mig till sjuksköterska och sen bm!
Jag har kommit underfund med att jag skulle blivit barnmorska, rättade sagt: jag VILL bli barnmorska. På gymnasiet (längesen nu...) var jag mer av en språkbegåvning än intresserad av någonting annat. Jag har i.g i matematik, samhällskunskap och naturkunskap. Är just nu mammaledig och med detta har jag hunnit fundera en hel del fram och tillbaks. Jag har kanske 25-30 år kvar att ge på arbetsmarknaden och vill ge min familj en ’hel’ och relativt nöjd mamma, som kommer hem hyfsat tillfreds efter en arbetsdag, vilket inte varit fallet de senaste åren. Har vantrivts på jobbet, men stannat kvar mest pga. att jag tjänat hyfsat för att ha arbetat i resebranschen. Så nu måste jag alltså först läsa upp betyg i 3 ämnen, minst. Men å andra sidan har jag arbetslivserfarenhet - vilket jag bestämt tror räknas in då man ska försöka söka sjuksköterskeutbildningen.
Klarar jag att läsa upp 2 ämnen under slutet av mammaledigheten (hösten 2010) och därefter resterande? Kommer jag ens komma in, tror du? Och klarar jag utbildningen, trots tidigare noll intresse av matematik?
du som studerar till sjuksköterska eller som är relativt nyutbildad sjuksköterska, ge mig råd, feedback, säg vad du tror om mina möjligheter! Är det en idé eller är jag ute och cyklar när jag tror att jag kan klara det? (Visst, ’man klarar allt om man vill’, men du vet hur jag tänker…)
Jag famlar efter sista halmstrået här för att ta ett beslut om jag ska ta språnget eller sikta på något annat. Hjälp mig att ta ett beslut!