Äcklig smak i munnen
Plötsligt har jag fått en äcklig smak i munnen. Allt smakar beskt.
Kommer jag någonsin att få tillbaka mina GODA smaklökar???!
Plötsligt har jag fått en äcklig smak i munnen. Allt smakar beskt.
Kommer jag någonsin att få tillbaka mina GODA smaklökar???!
Jag har haft det precis likadant och tänkte samma tankar... Jag vet inte hur långt gången du är men för mig nu vid v.33 har det försvunnit och det är riktigt SKÖNT att inte smaka "apa" i munnen hela tiden!
Hoppas det går över snart för dig med.
Vad skönt att höra att det försvinner. Återstår endast ca 15veckor till då av "ap" smaken
Jag vet att det ibland kändes hopplöst, spelade ingen roll hur/var/när man åt så hade man den där smaken i munnen. Det gick inte en sekund utan tuggummi, även då slog smaken igenom ibland.
Även om det inte smakar illa om allting har jag inte samma smakupplevelse på saker. Jag längtar fortfarande tills choklad kommer smaka GOTT igen :)
Ja man blir själv lite förvånad över allt som man har ätit innan har man inte alls något sug efter längre. Jag har haft svårt för att sluta med coca cola och choklad... men nu skulle jag aldrig få för mig att ta ett glas cola eller en chokladbit. Konstigt att kroppen kan förändras så....haha!
Aha, då var det nog ett graviditetssymptom trots allt... :)
Jag har samma problem och var osäker på om det berodde på graviditeten eller något annat. Jag har så gott varit helt symptomfri i övrigt (inget illamående eller så). Men nu har jag alltså drabbats av den här vedervärdiga smaken i munnen. Den framträder som starkast efter att jag ätit något. Jag inbillar mig att det blir värst av söta saker. Hemsk besk smak blir det, TVI :P
Hoppas dock att det går över tidigare än vecka 33. Jag är ju bara i början av vecka 15 nu och det här problemet har ändå hållit på ett tag.