• sok

hur varmt i juni i alanya elelr mallorca?

hur varmt ungefär är det nu i början/mitten av juni i Turkiet och på Mallorca? ungefär. Hur funkar det att åka med en 8 månaders i juni till något av de ställena tror ni?
    Någon som gjort det och hur gick det med värmen...?

• Svar på tråden hur varmt i juni i alanya elelr mallorca?
  • Stella79

Kan tänka mej att det e varmare i Turkiet..hade nog åkt till Mallorca istället..

• sok

okej
    jag googlade och de tstår att det är ca 30 grader på båda ställena nu i juni. men man vet ju ändå int ehur det KÄNNS med luftfuktigheten etc...
    ja men jag känner faktiskt också så att mallorca känns svalare!

• Karisma

vi åkte till mallorca, Alcudia förrra året den 22maj och stannade i två veckor. Det var runt 30 grader. Vi hade en 10mån med oss. Var inga problem med värmen han sov i en vagn i skuggan på dagen vid poolen sen hade vi med en en sån här solskyddsdräkt och den var guld värd för att inte riskera att de bränner sig.

Svärfar var i Turkiet, side den 12maj och 1 veckor framåt och han som ser ut som en pepparkaka året om kom hem sönderbränd. Har en arbetskamrat som är i Alanya nu och kommer hem på ikväll. Vet dock inte hur varmt de haft det.

Jag röstar för Mallorca, har varit där tidigare i juni och det är bra värme där då. inte för kallt och inte för varmt.

/K

• sok

åh jag hoppas det dyker upp en sista minuten till mallis snart då! (vill åka direkt från den stad jag bor i utan att mellanlanda i sthlm så därför finns det ingen mallis resa just idag iaf)

smart tips en sån där soldräkt!!!! det had ejag förträngt men självklart ska man ha en sån också!

• zandin

Satsa på mallorca, tycker jag! Varmt men behagligt ändå!

• mia maria

Vi är nyss hemkomna från Turkiet, o vi har haft det riktigt behagligt med mellan 26-30 grader i skuggan på dagarna. Tidvis har det varit molnigt, så det har varit helt OK eftersom jag också hade en liten bebis med mig (9 mån).

Dock var vi i Turkiet vid samma tidpunkt förra året, o då var det värmebölja just under vår vecka o det var ca 40 grader varmt!

• sok
    mia maria skrev 2010-06-13 23:03:31 följande:
    Vi är nyss hemkomna från Turkiet, o vi har haft det riktigt behagligt med mellan 26-30 grader i skuggan på dagarna. Tidvis har det varit molnigt, så det har varit helt OK eftersom jag också hade en liten bebis med mig (9 mån).

Dock var vi i Turkiet vid samma tidpunkt förra året, o då var det värmebölja just under vår vecka o det var ca 40 grader varmt!
    aha!

vi väntar till september har vi bestämt oss, för det finns typ inga sista minuten just nu från där vi bor. så vi väntar till sept...
Svar på tråden hur varmt i juni i alanya elelr mallorca?