• Anonym (my)

Vi vill aldrig ha SEX samtidigt längre..hur gör man då??

Jag gillar att ha sex på kvällen innan man ska sova och min sambo vill ha sex på dagtid på helgen.. och då är jag totalt inte sugen.

Alltså vårt sexliv är nästan helt dött för han är inte alls sugen på kvällen och jag inte på dagen. När vi precis blev ihop så ville han jämt oavsett tid men nu 7 år senare har han fått detta att endast ha på dagtid på helger.

Till saken hör också att vi aldrig lägger oss samtidigt för han vill sitta vid sin dator till 3 på natten varje dag och jag lägger mig vid 11 för att orka upp på morgonen. Han orkar ändå upp på morgonen till sitt jobb fast han lägger sig sent och när jag påpekat detta att jag skulle tycka att de vore mysigt att lägga sig samtidigt säger han att det är det värsta han vet att lägga sig innan han är trött..

Så jag börjar undra om detta kommer att fungera i längden, att lägga sig själv varje dag har jag börjat vänja mig vid men jag saknar en man vid min sida ofta. Sedan att inte få något sex på det när man är sugen sårar, för vill jag får jag endast dagtid på helgen.

Suck, vad hade ni gjort???

• Svar på tråden Vi vill aldrig ha SEX samtidigt längre..hur gör man då??
  • Maryam88

Ge och ta ge och ta :P De e mitt basta rad.. Vill han pa dagen sa gor de pa dagen, en annan gang far han ge med sig att ha de pa kvallen helt enkelt. Det ar nog enklare for kvinnan att "anpassa" sig till sin mans behov. Aven om man inte ar "sugen" pa att ha samlag med sin partner sa ar de bra att gora de iallafall.. Och aven ett daligt ligg gor en gladare i langden sa lange man har de regelbundet. =) 

• Minomin

Håller med ovan talare!

Och kolla förfan vad han gör på datorn till tre på nätterna! ;)

• Nyfiken gul

mitt svar är att här handlar det itne om vem som har rätt eller fel: Här handlar det om att hitta en lösning som fungerar.

Så ni får helt enkelt hitta andra tider/tillfällen till att ha sex på - punkt och slut.

Det känns som att det blivit en maktkamp mellan er - vill ni inte på dagen/kvällen så blir det inget sex alls... Så ska det inte vara!!  Vill man ha sex så HAR man sex. - och det oavsett tid på dygnet. Enkelt. Det är barnsligt och löjligt att hävda att man bara kan ha samlag mellan kl 10 och 11 en förmiddag... eller kl 22 på kvällen... då handlar det inte om lust utan något helt annat som ni kanske också ska ta er en funderare på - Vad är ert egenliga problem?

Så i ert fall så får ni vackert ta och sätta er ner och kanske börja leta i andra änden av era liv för att hitta tillbaka till lusten och passionen igen. lös ALLA problem längs med vägen så ska du se att det faktiskt inte spelar någon roll vilken tid på dygnet man har sex.

och bara en spontan kommentar - han behöver ju inte somna bara för att han lägger sig samtidigt med dig.. han kan ju komma och lägga sig och få lite sex eller bara närhet.. min make nattjobbar - jämt - och vi får hitta andra lösningar på sexlivet då vi också har småbarn hemma och en skön sak är att han alltid tar sig tid att ligga en stund vid min sida när jag lägger mig. För närhet och kärlek och ibland blir det också spontant sex...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Vi vill aldrig ha SEX samtidigt längre..hur gör man då??