Tidiga sammandragningar, vad hände sedan?
Jag vill höra om er som tidigt haft sammandragningar och hur det gått för er sedan? Är det vanligt med tidiga förlossningar? Sjukskrivningar? Eller har det ingen betydelse alls?
Jag har bara haft besvär nu med min andra graviditet, första gick jag som på moln hela graviditeten igenom och hade aldrig ens sammandragningar och inga som helst besvär. Nu mådde jag illa i början, har jag haft tidig foglossning från v 16, livmodern är av gigantisk storlek jämfört med förra gången då jag var väldigt liten hela graviditeten igenom, och dessutom har jag nu haft sammandragningar nästan ända från det att jag plussade. Sammandragningarna var inte alls ofta i början eller så, men har blivit mycket mer intensiva och mycket mer regelbundna nu de sista veckorna, nu kan jag ha flera stycken inom loppet en timme ibland. Jag är i v 27 nu.
Kan inte låta bli att känna mig orolig! Så vill gärna höra andras berättelser.
Ska tilläggas att jag födde första tjejen tre veckor tidigt, men då pga att vattnet gick. Har egentligen haft en känsla hela tiden av att den här bebisen också vill komma lite tidigare, men en oro jag försöker skjuta bort är att det ska bli för tidigt!