Vad kostar blöjor för en bebis i månaden?
Funderar lite på vad blöjor kan kosta i månaden den första tiden. Får en bebis om några veckor och har alltså ingen aning vad kostnaden kan komma att bli.
Så, vad lägger du ner på blöjor i månaden?
Funderar lite på vad blöjor kan kosta i månaden den första tiden. Får en bebis om några veckor och har alltså ingen aning vad kostnaden kan komma att bli.
Så, vad lägger du ner på blöjor i månaden?
i början gick det åt fler blöjor än vad det gör nu (lilla sonen är 1 år och 7 månader).
När han var nyfödd gick det åt 10-12 blöjor per dag. Vi har alltid köpt Libero, för 89:- paketet och det har gått åt ca 3,5-4 paket/månad i början.
Nu går det åt ca 2,5 paket i månaden.
svårt att säga men i regel är det ju mer blöjor som går åt när dom är nyfödda än vad det gör senare. Jag kunde lätt byta upp mot en 10-12 blöjor dagligen när victor var nyfödd och ammades.. Idag när han är 2 år byter jag max 5 blöjor .
jag har inget särsklit märke, jag köper dom blöjor som är billigast där jag är. Dagens blöjor är så bra gjorda att även lågprisblöjor verkligen är prisvärda. För mig finns det ingen anledning att köpa dyra märkesblöjor när lågprisblöjorna är precis lika bra om inte bättre...
Jag betalar just nu 63 kr paketet för mina blöjor.
Det är så väldigt olika från barn till barn. I snitt byter man kanske var tredje - var fjärde timme. Ungefär lika ofta som de käkar (med det är ju också väldigt individuellt).
Ett paket kostar omkring en hundring och jag minns inte hur månag blöjor det är i de små paketen men säg att det går åt ca 3 paket i månaden.
Ungefär 300 spänn alltså
Jo jag kanske ska tillägga att vi använder Libero, därav priset. Alla andra blöjor har luktat eller läckt så jag har inte tyckt att de var prisvärda.
Jag byter blöja på min 1½v bebis ca 10ggr per dag och i ett pamperspaket nr1 som jag köper är det 27st och det kostar 39.90/paketet. så ca 400kr /mån. Finns säker mycket billigare sen beror det ju på om man har en bebis som bajsar och kissar mycket.