• Tuffen

Till lärare vars män INTE är lärare.

Hur känner ni inför sommarlovet? Maken är ledig 3 veckor i sommar. Det innebär 6 veckor ensam med barnen, för mig. Någon mer som har det så? Jag är lite avis på mina kollegor vars partners också är lärare. Tänk, 9 hela veckor tillsammans! Hur tänker ni kring detta? Jag är tacksam för den tid jag får med mina barn, men skulle vilja dela detta med min man.

• Svar på tråden Till lärare vars män INTE är lärare.
  • Kajak

Min man tog semester och föräldraledig så han är hemma hela sommar....

Skönt att ha hela familjen tillsammans hela sommar.

Ni kan kolla om det finns möjligt för er att vara tillsammans hela sommar.

Mamma till 4
  • Tuffen

Hela somrar är en omöjlighet, det vet jag redan nu. Tack för ditt svar!

• BlommyNess12

Nu är jag inte lärare, men jag har sommarlov hela sommaren och tar ut föräldradagar så jag är ledig i 9 veckor med betalt så att säga innan skolan börjar igen.. Min sambo tar ut 5 veckor semester, tycker det är rätt lagom.

Du kan väl bara be din man ta ut lite mer semester? Man har ju rätt till mer än 3 veckor.

• Kajee

Jag tycker att det är bra att barnen får ett ordentligt sommarlov i första hand. Om din man har tre veckor kvar av semestern så måste han ju ha lagt dom någon annanstans. Så lite får man ju prioritera om vilken tid man vill vara tillsammans. (Om det nu inte är så att han av arbetsgivaren inte får ta ut mer än tre veckor i sommar, men det låter ovanligt.)

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Flickan och kråkan

Jo, det är klart att det vore fint att ha så lång ledig tid tillsammans. Nu är jag fortfarande föräldraledig - har 2½-åring samt 14-månaders hemma - så det brukar ju bara vara vi tre hemma, men för framtiden så hade det så klart varit kanon. Båda mina föräldrar har varit lärare så det har liksom alltid varit hela sommarlov med både mamma och pappa. Inte så mycket att gräma sig över oavsett tycker jag......jag vill ju inte byta mina barns pappa .

• redfox

Sambon tar ut föräldrarledigt för sonen hela sommaren och på så sätt kan vi vara tillsammans hela sommaren.  

Svar på tråden Till lärare vars män INTE är lärare.