• lenas funderingar

Ok arbetspass?

Om man jobbar 15.30 - 23,00 sen sovande jour o sen 7.00 - 15,30 är det ett okej pass? Tycker det känns rätt långt el man är iallaf på jobbet länge..
    Var ringer man för att få veta vilken lön man bör ha om man jobbar inom vården?

• Svar på tråden Ok arbetspass?
  • BillyX

Låter väldigt långt med ett dygns jobb men för personliga assistenter verkar det finnas jättemärkliga tider. Så låter det vara osagt.
    Kommunal har väl de flesta avtal med arbetsgivare inom vården?

• Gradin

Känner flera stycken som har dygnspass inom vården.
    (Tror) det börjar bli mer standard på scheman.

• OnlyOne
    lenas funderingar skrev 2010-06-08 22:13:37 följande:
    Om man jobbar 15.30 - 23,00 sen sovande jour o sen 7.00 - 15,30 är det ett okej pass? Tycker det känns rätt långt el man är iallaf på jobbet länge..
    Är du med i facket kan du få lönestatisktik för ditt yrke och även ställa mer konktreta frågor. Vänd dig till facket alltså.
  • Birgitta2
    lenas funderingar skrev 2010-06-08 22:13:37 följande:
    Nja, 7-passet till kl 15.00 borde du nog skippa. Men jag vet att även min dotter vid några tillfällen kört ett så långt pass. Sover man gott är det en sak, men har man svårt att koppla av så man får sova blir det jättejobbigt.

Sovande jour har du ofta bara 4 timmars lön.

Händer detta bara nån enstaka gång så tycker jag du skall ta det passet. Men blir det två gånger i veckan, varje vecka, skall du INTE göra det. Man måste tänka på dygnsvilan, och det är svårt att uppnå optimal sömn under jouren, även om man aldrig blir väckt.
  • Tecken

Jobbar du som personlig assistent? Dygnspass förekommer inom personlig assistans, det är ingenting konstigt.

Du kan få din dygnsvila före eller efter passet.

Svar på tråden Ok arbetspass?