• Skogsflickan

babyskydd??När ta bort insatsen??

Jag måste fråga då jag inte kan ngt om sånt. Jag har ett babyskydd med en kuddliknande insats i den. Jag undrar nu hur man vet när man ska ta bort denna? Jag har som sagt ingen aning när man gör detta. Hur märker man om barnet växt ur denna?? Alla säger olika..

Min son är snart 3 månader

• Svar på tråden babyskydd??När ta bort insatsen??
  • Tess76

Får han inte plats längre och han sitter stabilt utan den så ta bort den. Jag har aldrig hört några "regler" kring den.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Taurus

vi tog bort den när vi ville ha lite mer plats. tror han bara var nån månad el nåt

• Kazeer

Jag tog bort insatsen i förrgår och sonen är fem månader (5,5 kg och 59 cm). Men jag borde nog ha gjort det tidigare, eftersom det har sett trångt ut den sista tiden och han har plötsligt börjat tycka att det är hemskt att sitta i babyskyddet. Det ska bli spännande att se hur han trivs nästa gång vi använder det.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Skogsflickan

tack för svaren! Men hur stabila ska de egentligen vara? Min är ju fortfarande lite rörlig i nacken m.m (hoppas nu fattar vad jag menar denna gång), han kastar huvudet hit o dit när man bär honom t.ex men det gör han med vilje för att komma loss..

• cicci85

testa med och utan och se hur han sitter bäst är väl enklast, då vet du när det är dags

• Skogsflickan
    cicci85 skrev 2010-06-10 05:40:56 följande:
    testa med och utan och se hur han sitter bäst är väl enklast, då vet du när det är dags
    aha! gud va dum man känner sig=)

Jag har bara nojjat om det är lite löst för nacken då att han sitter inte bra med nacken m.m (men det gör dom inte med skyddet heller?)...Vad vet jag, första barnet och jag kan nada Skäms
  • Kina79

Min dotter är 5, snart 6 veckor. Jag tog bort insatsen i mitt Brio primoskydd igår. Det funkar utmärkt

Testa du och se hur det verkar.

Svar på tråden babyskydd??När ta bort insatsen??