• Anonym (blivande frisör)

Frisörer, hur mycket tjänar ni?

Ja som rubriken lyder, hur mycket tjänar ni och hur länge har ni hållt på? Hur mycket brukar ingångslönen ligga på ungefär?

• Svar på tråden Frisörer, hur mycket tjänar ni?
  • Anonym

tjänar fruktansvärt dåligt! Iaf så länge det är anställning du menar =/ Jag gick ut 06 och om jag jobbar heltid har jag 18.000 INNAN skatt. Ingångslön 15000.
    Går du privat skola kan du vänta dig extra låg för då är det lärlingsperiod som gäller 

Anonym skrev 2010-06-09 08:53:41 följande:
    tjänar fruktansvärt dåligt! Iaf så länge det är anställning du menar =/ Jag gick ut 06 och om jag jobbar heltid har jag 18.000 INNAN skatt. Ingångslön 15000.
    Går du privat skola kan du vänta dig extra låg för då är det lärlingsperiod som gäller 
    Ja det var ju inget vidare.

Fler?

puffar lite. det finns ju massor av frisörer!!

• Anonym (que?)
    Anonym skrev 2010-06-09 08:53:41 följande:
    Varför är det så dåligt? Efter 12 år inom vården (vårdare) har jag 20 000 och min bästa vän som är nyutbildad socionom med 3½ år på högslön skola bakom sig har en månadslön på 21 000. Blev du klar från gymnasiet 06 är du inte speciellt gammal heller förmodar jag.
    Anonym (que?) skrev 2010-06-09 18:14:54 följande:
    Varför är det så dåligt? Efter 12 år inom vården (vårdare) har jag 20 000 och min bästa vän som är nyutbildad socionom med 3½ år på högslön skola bakom sig har en månadslön på 21 000. Blev du klar från gymnasiet 06 är du inte speciellt gammal heller förmodar jag.
    Jag tycker det känns riktigt dåligt.. är ju tråkigt att behöva gå ner så mycket i lön mot vad man haft tidigare som outbildad.

inga fler frisörer som vill svara??
  • Anonym (que?)
    Anonym (blivande frisör) skrev 2010-06-09 20:36:06 följande:
    Jag tycker det känns riktigt dåligt.. är ju tråkigt att behöva gå ner så mycket i lön mot vad man haft tidigare som outbildad.

inga fler frisörer som vill svara??
    Då skulle du kanske ha valt ett yrke med bättre ingångslön.

Ja fast jag tycker det är viktigare och göra det man brinner för. Men en bra lön skulle ju vara pricken över i:t.

• Anonym
    Anonym (blivande frisör) skrev 2010-06-09 14:51:17 följande:
    Ja det var ju inget vidare.

Fler?
    då är 15000 HELTID inlusive helg =/ du är i princip aldrig ledig. Man blir inte rik direkt =)
  • prutt
    Anonym (que?) skrev 2010-06-09 18:14:54 följande:
    Jag menar att om jag står i en korvmoj får jag mera i lön =/
  • Anonym

fast det är väl olika? Och många är många är ju egna..behöver inte ha en egen salong,men hyra en stol liksom.

Och hur duktig man är och sitt rykte.

Min frisör tjänade 450´ förra året.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-10 09:28:08 följande:
    fast det är väl olika? Och många är många är ju egna..behöver inte ha en egen salong,men hyra en stol liksom.

Och hur duktig man är och sitt rykte.

Min frisör tjänade 450´ förra året.
    var jobbar denna??? kanske ska söka jobb där Skrattande har du lust att tipsa på salongen??
  • Sykepleie

Det beror väl på om man har eget och hyr stol eller jobbar som anställd...

Svar på tråden Frisörer, hur mycket tjänar ni?