• supersötasilversara

Har man någon garanti på träd köpta hos Plantagen?

Vi har et körbärsträd som vi planterade förra våren, nu verkar det nästintill helt dött. Det har kommit några få knoppar med blad med som verkar ha stannat av helt i tillväxten, inte något grönt alls.

det var en vän som nämnde något om att man har garanti på träd, är det så?

• Svar på tråden Har man någon garanti på träd köpta hos Plantagen?
  • MissMango
    supersötasilversara skrev 2010-06-09 08:50:07 följande:
    Vi har et körbärsträd som vi planterade förra våren, nu verkar det nästintill helt dött. Det har kommit några få knoppar med blad med som verkar ha stannat av helt i tillväxten, inte något grönt alls.

det var en vän som nämnde något om att man har garanti på träd, är det så?
    Jag har svårt att tänka mig det eftersom trädet är levande och beroende av att skötas rätt. Det kan man liksom inte garantera på något vis. Plantagen kan hålla lägre priser eftersom deras växter är snabbuppdrivna, något som ofta kan märkas på kvalitén. Kolla vad som gäller allmänt enl konsumentköpslagen.
  • sasssyy

du har inte haft besök av sorkar då????

Plantagen hade jättebra garantier på min fd svärmors rosenbuskar som vägrade rota sig men du måste nog kolla upp så inte sorkar har gnagt på rötterna eller så att inte råddjur har varit på och rundbarkat någonstans..

Är det ett litet träd så tar det dessutom några år innan det sätter fart att växa.

• vackrastarflow

ring och hör med Plantagen vettja! De har säkert olika garantier på olika plantor. Generellt har de väl 30 dagars garanti på alla småplantor, i övrigt vet jag inte.

• Bisquit

Du får ju ett garantikvitto när du köper perenner och träd på plantagen. Tror det gäller i ett år eller två. men det är ju förutsatt att trädet har sköts på bästa sätt.

Kolla upp vilken zom trädet håller för och vilken zon du bor i.
    Plantagen säljer många körsbärsträd för zon1-2 i delar av landet där det är högre zoner...

Svar på tråden Har man någon garanti på träd köpta hos Plantagen?